ОВИЕ ПСАЛМИ ТРЕБА ДА ГИ ЗНАЕТЕ НА ПАМЕТ!
Псалм 26 треба да се чита не само во ситуации на ОПАСНОСТ и СТРАВ, туку и ако некое лице е во очај. Псалмот започнува со зборовите „Господ, моја светлина и мое спасение“ и, во суштина, е химна за Бога и цврсто убедување дека Господ нема да го напушти човекот.
Псалм 50 помага да се ЗАПОЧНЕ НОВ ДЕН, бидејќи е вклучен во правилото за утринска молитва. Со овие зборови, цар Давид му принесува покајание на Бога за сторените гревови и беззаконија и го моли Бога да му го исчисти срцето. Покајанието на Давид резултираше со зборовите: „Помилуј ме, Боже, според Твојата голема милост“.
Псалм 90 обично се чита во ситуации на НАПАД од страна на лоша личност или група луѓе, или непријателска опасност, како и - во искушенија што доаѓаат од невидливи непријатели.
Псалм 19 започнува со зборовите „Господ ќе те услича во денот на неволја; името на Бога Јаковов ќе те заштити“ и, како Псалм 90, е соодветен во ситуација на СЕКОЈА ОПАСНОСТ. Човек се предава во рацете Божји и се надева на Негова помош.
Псалм 22, како и Псалм 90, треба да се чита во моменти на ОПАСНОСТ или напад, како и пред Причеста. Суштината на псалмот е довербата во Божјата милост.
Псалм 33 пее за ДЛАБОКА БЛАГОДАРНОСТ кон Господ за сите Негови благослови. Овој псалм ја завршува Вечерната, а Псалм 33 се чита и за време на делењето на нафората.
Псалм 102 ни помага да го молиме Бога за БЛАГОСЛОВ. Ние самите мора да бидеме подготвени да ги благословиме и нашите деца и оние што нè повредуваат.
Псалм 138 пее за Божјата Промисла во животот на секој човек. Читајќи го, верникот го моли Бога да го ОСЛОБОДИ од гревовите и неправедни постапки и да го насочи по патот кон вечниот живот.
Би било добро прво да ги научите трите псалми од листата - 26, 50, 90. Но, треба да ги знаете напамет не само псалмите наведени погоре. Можете да ги научите и оние што особено го допираат вашето срце. Можеби не ги знаете сите псалми напамет, но читајте го Псалтирот со внимание и почит.
Псалмите се несомнено духовни, но треба да внимавате да не се потпирате на нив како на магија, односно да ги изговарате текстовите како магии, како заштита од сето зло. Ова повеќе потсетува на паганство отколку на искрен разговор со Господ.
Протоереј Андреј Ткачев
2025
фбПравославие.Мк †