
ПАТОТ НА ПОДВИЖНИКОТ
ГЛАВА СЕДУМНАЕСЕТТА
За молитвата – трет дел

Човекот што решава да започне со редовни утрински гимнастички вежби обично тоа не го прави затоа што веќе ја поседува посакуваната физичка кондиција, туку за да ја стекне — затоа што ја нема. Дури кога нешто ќе стекнеме, можеме да се грижиме да го одржиме; до тој миг, сета грижа е насочена кон тоа — да го придобиеме.
Затоа, започни ги своите духовни вежби и не очекувај ништо од себе на почетокот. Ако ја имаш таа благословена можност да спиеш сам во својата соба, тогаш без тешкотија и сосема дословно можеш да ги следиш упатствата од Православниот молитвеник:
„Откако ќе се разбудиш од сон и ќе се собереш во себе, стани без мрзеливост и, пред да почнеш било кое дело, застани со трепет пред Севидејниот Цар и прекрстувајќи се кажи:
Во името на Отецот и Синот и Светиот Дух. Амин.“
Потоа, застани некое време во тишина, додека не се смирaт сите твои сетила и мислите не се одвојат од сето земно. Потоа направи три поклони, и со собрано внатрешно внимание започни да се молиш:
„Господи Исусе Христе, Сине Божји, помилуј ме грешниот.“
Потоа продолжи со молитвите по ред: најнапред молитвата кон Светиот Дух, потоа поклонението кон Света Троица, па молитвата Господова „Оче наш“. Овие молитви се предворје на целото утринско правило. Подобро е со тишина и внимание да изговориш неколку молитви, отколку нестрпливо и брзоплето да го прочиташ целото правило.
Исправната и совршена молитва е онаа во која и мислата и чувството на човекот ги присвојуваат зборовите на молитвата. Затоа, при молитва потребна е крајна будност. Не дозволувај мислите да талкаат; повторно и повторно собирај ги, секогаш враќај се на местото каде што вниманието ти ослабнало.
Човек што стои покрај отворен прозорец ги слуша сите звуци што допираат од улицата; тој не може да ги отстрани, но може да избере дали ќе им поклони внимание или не. Така и оној што се моли е постојано нападнат од бранови мисли. Да се прекинат целосно е невозможно, но можеш да избираш дали ќе им дадеш внимание.

Во молитвата, ти самиот мораш да замолчиш. Не барај од Бога исполнување на своите земни желби, туку кажувај: „Да биде волјата Твоја.“
Свети Василиј Велики вели дека молитвата треба да ги има четирите елементи:
поклонение пред Бога, благодарење, исповедање на гревовите и прозба за спасение.
Кога се молиш, не мисли на своите лични работи и не барај нешта од овој свет. „Барајте го најнапред Царството Божјо и Неговата правда, и сето тоа ќе ви се додаде“ (Мат. 6:33).
Оној што не може да ја покори својата волја — и со тоа својата молитва — на Божјата волја, ќе се соочи со многу пречки; ќе западне во незадоволство, гнев, тага, збунетост или немир.
Молитвата што се изговара додека човек осудува друг е нечиста молитва. Единствениот што е дозволено да го осудиме е самите себе. Без самоосудување, молитвата е безвредна.
Не плаши се од сувоста во молитвата. Животворниот дожд слегува од Небето, а не од испуканата земја на твоето срце. Не чекај состојба на екстаза или душевен занес. „Тагувајте и плачете“ (Јак. 4:9). Присети се на својата смртност и викај кон Господа за милост.

Тит Колиандер
Подготвил С.Стефковски
26.11.2025
Друго:
Подготвил С.Стефковски
06.11.2025

За Преминпортал подготвил С.Стефковски
04.11.2025 лето Господово

- ПАТОТ НА ПОДВИЖНИКОТ ГЛАВА ДЕСЕТТА
- ПАТОТ НА ПОДВИЖНИКОТ ГЛАВА ЧЕТИРНАЕСЕТТА
- ПАТОТ НА ПОДВИЖНИКОТ Петнаесетта глава
-
ПАТ НА ПОДВИЖНИКОТ ГЛАВА ШЕСНАЕСЕТТА


























