логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

sv.PetariPavle1.jpg
фреска на св. Петар и Павле во манастирската црква на св. Пантелејмон( 11век), Нерези, Скопје
Crkva.Blagov.jpg
 

Извршување на црковните служби

 Светата Тајна на Телото и Крвта Христови ги совршувва Господ, преку дејството на целата Црква. Оној што служи е само орудие. Штом врз него нема неотпуштени гревови, тој со смела надеж може да ја совршува Светата Тајна и да се причестува.


 Како да се однесуваме во текот на служењето на Литургијата и на Литургијата воопшто... Да ја оживуваме верата во Светата Тајна, да поттикнуваме страв Божји, да чуваме надеж за спасение, да Го гледаме Господа и строг и милостив, Кој сака сите да се спасат и сите на тоа ги повикува. На овие чувства треба да се навикнуваме и да се молиме да ни бидат дарувани.
 За време на свештенослужењето световниците не треба да стојат во олтарот.


 Мислам дека не е погрешно и ако Правилото пред светото Причестување не се чита наеднаш, но по сè судејќи, подобро е одеднаш. Но, правилото да се чита во црква, тоа веќе не е добра навика... Црковната служба бара да ù се посвети внимание.


 Ѓаволот вознемирува и поттикнува на заминување од црква поради поусрдна молитва во келијата... Така се пропушта црковната служба, а молитва во келијата нема.И црковната служба и правилото треба да се отстојат со внимание и чувство. А со умната молитва посебно да се молиме дома. Црковните служби исто така треба да се пропратат со умна молитва. Содржината на молитвите е сета умна... Внимавај на она штои се пее и чита, сфати и почувствувај, и – ете умна молитва.

Crkva.Blagov.jpg

Светите Тајни

 Бараш препород? Побарај го во светата Православна Црква. Таа и само Таа ќе те роди со вода и Дух, во Таинството на светото Крштение. Бараш дар од Светиот Дух? Побарај го од светата Православна Црква.Таа, и само Таа ќе ти го предаде во Светата Тајна Миропомазание. Си згрешил, се каеш бараш излекување на душевните рани и разречување од праните на совеста? Оди во светата Православна Црква. Таа, и само Таа, во лицето на своите пастири кои добиле дар да земаат и отпуштаат гревови, со лековитите обврски (кои ќе ти ги наметнат) ќе те разрешат од гревовите и ќе ги исцелат раните на твојата душа. Потребно ти е и бараш најблиско општење со Господа? Оди во светата Православна Црква. Таа, и само Таа, ќе ти даде да ги вкусиш Телото и Крвта Господови од Жртвата Негова, која Тој секогаш ја принесува, и ќе те направи да бидеш во Господа и Господ во тебе по вистинското Негово ветување.

 Светите Тајни го востановил Господ... И тукуа нема што да философираме. За условите за спасение вие кажете: апостол Павле рекол – верувај во Господа и ќе се спасиш. Што значи да веруваш во Господ? Значи да се отфрли идолопоклонството и да се прифати христијанството, значи да се прифати и сè што тоа содржи: и верата, и заповедите, и Светите Тајни, и сите правила.

 Крштението препородува, а Миропомазанието укрепува и го украсува со дарови новородениот дух. Покајанието измива, а Телото и Крвта Христови хранат – секоја Света Тајна ги врши своето духовно дејство во нас.

 „Крштението“ на нашиот јазик е сродно со зборот „крст“. Среќно сродство. Зашто иако видливиот акт на крштението е потопување, неговата суштина е сораспнување со Христа на внатрешниот духовен крст. Апостолот Павле вели: Нашиот стар човек се распнува со Него во крштението (Рим. 6, 6). Тоа не е некаква механичка работа, туку духовна промена или пренасочување на мислите, целите, желбите и сколоностите. Претходно сето тоа било извалкано со самоугодување; сега сè самопожртвувано се посветува на Бога, во Христа Исуса, преку благодатта на Светиот Дух. Ќе речеш: јас тоа не го сфаќав кога бев крстен. Сега сфаќаш и нека ти е на совеста да го исполнуваш назначувањеето на Крштението, зашто тоа е неизбришливо. На судот печатот на крштението ќе сведочи или за тебе или против тебе.

 Светата Тајна свештенство е врв на благодатните таинства; зашто без него и сите други таинста би станале неделотворни, а Црквата би се претворила во безблагодатна.

 Во смртта Негова сите ние умревме и во Воскресението сите воскреснавме. Секој станува причастник на овие добра во светото Крштение, каде што умира за еден живот, а оживува и воскреснува за друг.

 Верата на ова му претходи и го следи, но сама по себе без крштението,  таа не ја усвојува искупувачката сила на крстната смрт Господова. И на крштението, не сллужи таа самата како приемник на таквата сила, туку заедно со покајанието и цврстата решеност преостанатото време да се живе свето. Кога таа (верата) постои, тогаш силата на искупувањето вистински се прима, а крстениот веднаш се иззема од кругот на оние кои подлежат на вечна погибел и се вклучува во кругот на оние кои се спасуваат.
 ... Крштението и е препородување или ново раѓање, кое човекот го поствавува во обновена состојба. Апостолот Павле сите крстени ги споредува со Воскреснатиот Спасител, давајќи до знаење дека и тие имаат такво светлои обновено биие, со какво човечката природа се покажала во Господа Исуса Христа, преку Неговото Воскресение во слава.

 ... Крстениот добива простување на гревовите и сосема умира за гревовниот живот; излегувајќи од водата тој се присоединува со силата на Воскресението Христовои се прородува за нов духовен и свет живот. Крстебиот и чист и свет не само по името, туку и суштински.

 Во свеото Крштение се облекуваме во Христа. Тоа облекување е таинствемно – благодатно посвојување во духот на првообразот. А потоа следи пренесување на сите црти од Господ Исус Христос на сооветните делови од нашата природа. Тоа подразбира напор на волјата, подвиг кој трае целиот живот, спроведување на обновувањето...

 Чувствувајќи сила во Господа, крстените со смртна омраза се однесуваат кон секој облик на гревот. Во тоа е суштината на смртта зас гревот.
 Благодатната сила за продолжување на апостолското дело за подигање на Црквата, се дава преку ракополагањето на архиереите и свештениците.
 Полагањето на раце на Апостолите е заменето со Миропомазанието, кое тие го предале на своите наследници како Света Тајна, како дар на Светиот Дух на верните. Тоа и денес дејствува во светата Црква.
 ... Јован Претеча проповеда покајание, Спасителот својата служба ја отпочнал со благовестие за покајанието, и првиот збор од устата на Апостолите по примањето на Светиот Дух била: Покајте се.
 Спознавајќи ја својатта грешност, не биди нејзин ладен наблјудувач, туку труди се да ги стекнеш и соодветните спасоносни покајни чувства на срцето.

 Тоа што Светата Тајна покајание ја прави особено неопходна, е од една страна, природаа на самиот грев, а од друга – природата на нашата совест. Кога грешиме ние мислиме дека гревот не остава траги ни надвор од нас, ни во нас самите. Меѓутоа, гревот остава длабоки траги и во нас и во сè што нè опкружува, а особено на небото, во одлуките на Праведниот Судија Божји.
 Штом сте се скрушиле и покајале, вам веќе ви се пресудува прошка на небото, а во моментот на исповедта ви се објавува таа небесна пресуда.

 Потсетете се дека во духовниот живот ништо не можете да направите без покајание. Што и да бара некој, на сè почеток нека му биде покајанието. Како што куќата не може да се подигне без темел, и како што во полето не може да се сее ни сади додека тоа претходно не се очисти, така во нашите духовни барања ништо не може да се преземе без покајание.
 Си се покајал, си поверувал, си одлучил да му служиш на Господа, си се одрекол од секоја безбожност, секоја неправда, и затоа си примил благодатна сила: сега служи  не жалејќи се себеси.

 ... секоја помисла, секоја желба, чувство и движење – сè порочно и нечисто веднаш треба во скрушеност на духот да му се исповеда на севидливиот Бог, измолувајќи простување и сила за тоа во иднина да би било избегнато.
 Протераниот плаче и жали за татковината; така и оној што почнал да оди кон своето очистување треба да жали и тагува, и со солзи да бара враќање во рајот на чистотата.

 Бескрвната жртва не е нова, туку истата Таа која е принесена на Голгота. Таа се допира до оваа последната, и примајќи сила од неа, ја донесува во оние кои се причестуваат. Жедниот зема чаша, зема во неа вода од реката и се напива. Голготската Жртва е река која секогаш тече и е вечно жива; Чашата која зема од неа е – Светата Тајна на Телото и Крвта; земањето е – свештенодејството; пиењето е – причестувањето со вера и страв, после потребната подготовка.

 Сите што се соединуваат со Господа, сите кои во Него се облекуваат и хранат со Неговото Тело и Неговата Крв – едно се Него и го сочинуваат Неговоо Тело. Телото Негово го сочинуваат затоа што се од плотта Негова и од коските Негови.

 Светата Тајна на Телото и Крвта за христијаните е Божествена храна и жртва. Не се причестуваат секогаш сите на литургија, но жртвата се принесува за сите и за се. Затоа сите и треба да учествуваат во неа. А учествуваат со вера, скрушеност за гревовите и самопрезирно паѓање ничкум пред нозете на Господа, Кој се жртвува Себеси, како Јагне, за живот на светот. Веќе и самото ова живо созерцание на оваа тајна силно го оживува и поттикнува духот.

 Пристужапувајќи кон Светите Тајни, правете го тоа во простота на срцето, со потполна вера дека во себе Го примате Господа и со соодветната побожност. А што после ќе ù биде на душата – тоа препуштете Му го на Самиот Господ. Многу однапред сакаат од Светата Причест да добијат тоа и тоа, а тогаш, кога не добиваат, се вознемируваат, па дури и се колебаат во верата во силата на Светите Тајни. А проблемот не е во Светата Тајна, туку во тоа непотребно нагаѓање. Ништо себеси не си ветувајте, туку сè препуштете на Господа, молејќи од Него само една милост: да ви даде сила за секое добро, заради угодување Нему. Плодот на причестувањето во срцето најчесто се чувствува како сладок мир; понекогаш тоа носи просветлување во мислите и одушевување во предаденоста на Господа; понекогаш речиси ништо не се гледа, но потоа се покажува цврстината во делата и непоколебливост во ветената исправност. Овде ќе напоменам дека очигледните плодови на светото причестување не ги забележуваме зашто се причестуваме ретко. Одредете си себеси како правило да се причестувата што е можно почесто, па ќе ги видете утешните плодови на таа Света Тајна.
 Господ е Извор на животот, Кој ги оживува оние што со Него се причестуваат, а воедно е и оган кој голта. Оној кој достојно се причестува се храни со животот. А кој се причестува недостојно, се храни со смртта. Иако таа смрт не следи видливо, сепак невидливо секогаш се случува во духот и срцето човеково.

 Во бракот мажот жената ја чувствува како дел од самиот себе; и жената чувствува дека е привиена во мажот, и на дело произлегува дека тие двајца – се едно тело, т. е, едно битие, едно лице.

 За елеоосветувањето свештеникот точно зборува... За оној кој заминува, елеоосветувањето не е неопходно во таа мера во која се неопходни исповедта и причеста. Елеоосветуваето му следува на болен кој очекува оздравување. Тоа не претставува попатнина за оној свет, туку лек за овој живот, да би поживеал во покајание.

 Можете да бидете помазани со масло (елеј). И веќе воопшто не се премислувајте. На крај, сета надеж е во Господа. Во Него пронајдете мир, викајќи: помилуј ме!

 Вие сеуште сте болни. Нека Господ ве спаси вас! Тоа што сте решиле да се помагате, многу е добро. Оваа света Тајна за христијаните треба да биде единственото средство за лечење во болестите.

 

(Продолжува)

Подготви: Златко Дивјаковски

 

Посети: {moshits}

 

 

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3124
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7597
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

15/11/2024 - петок

Светите маченици Акиндин, Пигасиј, Анемподист, Автониј, Елпидифор и другите со нив; Преподобен Маркијан Кирски; Светиот свештеномаченик Викторин, епископ Патавски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св.бессребреници  и чудотворци Кузман и Дамјан 1/14 ноември 2024

Тропар на св.бессребреници и чудотворци Кузман и Дамјан 1/14 ноември 2024

Свети бессребреници и  чудотворци, Козмо и Дамјане, посетете ги нашите немоќи,   бесплатно примивте, бесплатно давајте ни.

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная