логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


vozdvizenie.jpg

ЗА ОПТИМИЗМОТ НА СВЕТОТ
(Благосостојбата, просперитетот и среќата)

На што го темели светот и човекот својот оптимизам, сигурно на она што постојано го слушаме преку медиумите: благосостојба, просперитет и среќа. Благосостојбата е секогаш измерена со материјалното богатство, просперитетот е измерен со напредокот на технологијата која на човекот ќе треба да му овозможи поголем комодитет во животот, т.е. полесен начин на живот, а светот пак да се справи со природните предизвици, среќата е измерена со живот без страдања, болки и болести. Сето ова е измерено според човечката мерка, според мерката на индивидуалната самобендисаност. Но, да не се залажуваме дека сето ова не го посакуваме сите, да, точно е дека го посакуваме ова, сакаме благосостојба, просперитет и среќа, но дали можеме сами по себе, или поточно сами за себе тоа да го постигнеме? Одговорот на секуларизмот е токму во тоа, дека светот и човекот постојат сами за себе и како такви постигнувањата на своите цели ги темелат врз поредок во кој треба преку закони на моќни сојузи, организации и алијанси да се спороведе она кое ќе го донесе човекот и светот до посакуваната благосостојба, просперитет и среќа. Слободата и мирот се можеби услови, но секако не се цели на секуларниот човек и свет, тие се посакувани, но можат да бидат и на сила наметнати во интерес на трите горенаведени цели. Законите во секуларниот свет и за секуларниот човек секогаш се проследени со санкција за нивното неизвршување, значи законот мора да се спроведе бидејќи е во интерес на благосостојбата. Војната од секаков вид понекогаш мора да се случи (во последниве два века, и се почесто) во интерес на просперитетот, а наметнатите стандарди, права и слободи се во интерес на среќата. Сето ова кога медиумски ќе се обработи веќе не станува збор за наметнување, нити за загрозување на слободата, нити пак за нафрлање врз интелектуалната мисла. Од друга страна, кога ќе се спомене законот Божји, Богочовекот Христос и Неговите заповеди, постот, молитвата, Причеста, повикот за светост, вечниот живот, Царството Божјо, веднаш е присутен бунтот на човекот проследен со изјави како тоа го навредува неговото лично достоинство, неговата слобода, интелектуална мисла, уметнички израз, политичко дејствување, сексуална ориентација, дека сето тоа е наметливо преку догмите на Црквата Божја, ретроградно, дека Христос е само обичен човек кој дал добри поуки, дека Црквата треба да ја врши само својата каритативна дејност, но сето тоа не може да се измери според “светогледот” на секуларниот човек кој веќе во својата глава си го моделира бог во своите мисли, и го замислува како се и сешто, но само не како Личност, Творец, Промислител, Искупител, Спасител, Животодавател и Дарител на сите благодатни дарови, и сето ова заради нашата падната природа предизвикана од гревот и острастеноста, и прелеста во која сме паднати, па не сакаме да видиме никој друг на врвот освен самите себе, па во таа самозаљубеност не сакаме да примиме помош од никој друг, освен ако не се работи за пари.
За жал, и христијаните во светот се повеќе го прифаќаат секуларното размислување и начин на живеење и постоење, па заради нашите секојдневни “грижи” и трката по благосостојбата, просперитетот и среќата, забораваме на зборовите Христови, Јас дојдов за да имате живот и изобилие. А уште повеќе забораваме на делата Христови, овоплотувањето, благовеста за Царството Божјо и вечниот живот, страдањата, Крстот, смртта, Неговото слегување во адот, славното Воскресение, Вознесение…Зарем, ова Христос н# го направи за нас и за живот на светот. Забораваме дека изворот на секоја благосостојба е стоењето во Христовата благодат, забораваме и дека просперитетот е растење во благодатните дарови од Светиот Дух кои ги примивме при Крштевањето кога сме измиени од гревот, умрени за гревот со потопувањето во водата, а воскреснати во Христа со примањето на благодатта во која треба да растеме до достигнувањето на подобието Божјо во нас. Забораваме дека среќата е средба со Нашиот Создател, средба со Богочовекот Христос, Нашиот Воскреснат Господ и Спасител Кој ни се дава преку примањето на Неговото Тело и Крв во Светата Литургија (која како свештенство забораваме дека е) благодатното дело на Црквата во која дише Светиот Дух, дека се собираме околу својот епископ, како икона Христова и заедно со свештенството, ѓаконството и монаштвото, како народ Божји сите сослужуваме и учествуваме во тоа заедничко дело како Црква и дека кога го примаме Христос преку причестувањето со Него, го примаме и залогот за нашето воскресение налик на Неговото, дека го примаме залогот за вечниот живот, забораваме дека на тој начин се соединуваме сите ние преку Него, како еднокрвни, и дека принесуваме и молитви за сите наши ближни кои отсуствуваат, но и за оние што починале, а забораваме дека ја оставивме секоја животна грижа и дека заедно со ангелите и светителите сослужуваме, и дека на тој начин го актуелизираме и сведочиме за Царството Божјо, како Црква Божја во овој свет за слава на Нашиот Отец. Зарем и кога, Христос с# што стори за нас, можеме ли да кажеме дека немаме благосостојба, просперитет и среќа, но ако за сите Негови зборови и дела не принесуваме благодарност, значи дека забораваме дека сета надеж ја полагаме во Него, барајте го најнапред Царството Божјо и неговата Правда и с# друго ќе ви се придодаде, заборавивме ли? А некој може да каже, а каде светот во сето ова, но свети апостол Павле и свети Симеон Нов Богослов ќе речат, тварите (светот) го чекаат прославувањето на синовите човечки, та да биде прославен и светот, и да биде Бог с# во с#.
И покрај с#, и трудот и напорот, страдањата и смртта се насекаде околу нас, страдаат ближните (сите луѓе), страда и светот, па зарем ова ќе го решиме сами, со закони, самити, форуми, конференции, каде сакаме од светот да направиме зелена гробница со анимален поредок, или ќе подадеме рака на Христос во Црквата, за да го очистиме срцето, па да го љубиме ближниот и да го благословуваме непријателот, тогаш сигурно на друг начин и со Христови очи ќе гледаме на светот и сите созданија. Црквата Христова е таа во која преку несоздадената благодат Божја ни е дадено покајнието за обновување на благодатните дарови од Крштевањето, постот за зацврстување и зачувување на благодатните дарови Божји, молитвата за задржување на благодатта и за соочување со секоја противна сила, преку непрестаното повикувањето на името на Нашиот Господ Исус Христос, кое име е над секое друго име и без кого не можеме да направиме ништо, Господи Исусе Христе Сине Божји помилуј ме мене грешниот, за очистување на нашето срце од гревот, за просветлување на нашиот ум, преку причестувањето за соединување со Него и обожување, за сведоштво дека ги пазиме Неговите заповеди, за здравје и спасение и живот вечен во Неговото Царство. Тесен е тој пат, до вистинската благосостојба, просперитет и среќа, пат на страдање и крст, но и пат Кој е Христос, кој е вистински, бидејќи Он е Вистината, а јаремот Негов благ, бремето Негово лесно, бидејќи Он го помина тој пат за сите и за с#, и го круниса со Воскресението, со победата над гревот, смртта и ѓаволот, и кога смртта во Него е обесилена, бидејќи ја вкуси за нас, за да стане во Него наш премин кон нашето воскресение и живот вечен. Светот го чека пробразувањето на човекот, преку очистувањето на срцето од гревот, гордоста, страста и прелеста, го чека просветлувањето на умот човечки, кога човекот богочовечки, со очи Христови ќе гледа на ближниот, светот и секое создание, го чека обожувањето на човекот, преку единството на човекот со Бог, кога веќе ќе биде прославен од Светотроичниот Бог, како бог по благодат преку своето преобразување да го преобрази и светот и секое создание, на ова се однесуваат зборовите Христови, ете с# ново создавам, во ова човекот во Христос е активен чинител. 
Сега дали можеме да кажеме дека слободата ни е одземена, бидејќи светиот апостол вели дека ние веќе не стоиме под законот, туку слободни сме во благодатта Христова, значи Оној Кој н# ослободи од робувањето на ѓаволот, смртта и гревот, ќе го прогласиме за наш тиранин, а законите кои ни се наложуваат заради некоја идна безгрижност во ваков свет ќе ги прогласиме за ослободители на нашата свест, мисла и израз, или мирот наметнат со војна ќе се измери ли со мирот и радоста во Светиот Дух. Сите закони во овој свет (кои како Црква велиме да ги почитуваме, се додека не значат присилно откажување од верата) не можат да се измерат само со две Христови заповеди, возљуби го Господ Твојот Бог, со сето свое срце, со сета своја душа и со сиот свој разум, и возљуби го ближниот свој како себе си. Ете, ја благосостојбата, просперитетот и среќата на човекот и светот. Бог со еден збор фиат (нека биде) ни од што ни ја подарил благосостојбата, просперитетот и среќата, останува на нас преку Црквата Божја да ги приведеме кон вечност.  

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3125
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7598
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

16/11/2024 - сабота

Св. свештеномаченик Акепсим, епископ Наесонски ; +Св. великомаченик Георгиј – Ѓурѓиц; Преподобен Илија Египетски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Страдалници Господови, блажена  е земјата, која се напои од вашата крв,  и свети се населбите кои ги примија телата ваши. На боиштето...

Тропар на св.бессребреници  и чудотворци Кузман и Дамјан 1/14 ноември 2024

Тропар на св.бессребреници и чудотворци Кузман и Дамјан 1/14 ноември 2024

Свети бессребреници и  чудотворци, Козмо и Дамјане, посетете ги нашите немоќи,   бесплатно примивте, бесплатно давајте ни.

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная