логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

3.angeli.so.truba 
 Н. Е. Џанг Ѕуо,
Амбасадор на Народна Република Кина

  3.angeli.so.truba

 

Значењето на хармоничниот соживот на

верскиот плуализам во Кина

3 дел

 

3.angeli.so.truba



(4) Раздвојувањето на политиката и религијата е железен закон за хармоничен соживот на различните религии во Кина.


Од античко време во Кина има идеологија - „Интеграција на човекот во природата и природа во интеграцијата на човекот“, која покажува, дека барањето за единство меѓу идеологијата и законот има долга историја. Легалистот Хан Феизи предложи дека „Работите може да се завршуваат од помошниците, но главните права мора да бидат во рацете на државен раководител. Кралот мора да го држи клучот на властa, а помошниците само да доаѓaат за да му помагаат“. Идеологијата е широко прифатена од тогашните и наредните династии и постави теоретска база за изградбата на една комбинирана Кина.


Во историјата на кинеското секуларно општество, императорот често се сметал за „син од небото“, а правото на императорот било „доделено од небото“. Меѓутоа, во односот помеѓу секуларната власт и религиозната теократија, централните влади на сите династии на Кина секогаш биле на ставот дека теократските и религиозните сили не можат да се мешаат во владеењето, кое е стабилен закон. Но, од друга страна, централните власти се стремеле кон реализирање на хармонија меѓу државата и црквата, врз основа на меѓусебното раздвојување. На пример, за време на династиите Јуан, Минг, Чинг и Република Кина, тибетските будистички монаси патувале во копнeниот дел на Кина за верски активности. Владата била многу учтивa, но строго им забранила на жителите да веруваат во нивната религија.


Од мирното ослободување на Тибет во 1951 година, централната власт ги почитува верските верувања и обичаи на тибетскиот народ. На 10 март 1959 година, тибетската реакционерна горна група, предводена од Далај Лама, започна вооружена контроверзија за поделба на татковината. Со активна поддршка од мнозинството локални луѓе, превирањата се смирија. Од тогаш, во Тибет целосно го укина феудалното кнежество и почна раздвојување на религијата од политиката, исто така и религиозната слобода. Државата ги заштитува нормалните верски активности, инвестира во заштитата на храмовите и културните пунктови. На пример, добро познатата палата Потала, храмот Даџао, храмот Џашлунпо и други единици, се под заштита на национално ниво. Централната влада ја поддржува будистичката заедница да објавува важни будистички текстови на тибетски јазик, да гo поддржува отворањето на Институти за тибетски јазик во Пекинг и во Лахаса. Може да се каже дека тибетската култура и религија влегоа во нов период на развојот.


Уште во 60 година п.н.е., за време на династијата Шихан (202г. п.н.е.-220г.) ја отвори „Духофу„ во западните региони, вклучително и Ксинџијанг, кое означува дека Ксинџијанг беше официјално вклучен во територијата на Кина. Кинескиот јазик оттогаш стана една од лингва франките во официјалните документи во западните региони. Оттогаш наваму, централните власти на разните династии постојано ja зајакнуваа својата контрола во западните региони. На пример, за време на династијата Танг, се спроведува посебен систем на управувањето кај етничката група Хан и кај малцинските групи. Во некои области со етничките населби била формирана локална управителна организација, која била овозможена да управува од локалните луѓе со локални обичаи.


Поставената во династијата Јуан (1271г.—1368г.) провинција Лингбеј вклучува дел од Ксинџијанг и дел од монголската империја. Размената помеѓу различните етнички групи биле многу активни. На пример, за да се вклучуваат во општествениот развој на Кина, Ујгурите, главниот дел од своите предци биле Хујчи од династиите Суи и Танг, си го смениле името во Хујху, кое означува „заштита на сплотеност”. Тоа име на кинески се чита „ујгури”, кое е доказ, дека само комбинирањето меѓу религијата и културната средина, ќе може да донесе до иднина и развој.


Од основањето на Народна Република Кина, правото на слободно верско верување е заштитено од Уставот и законите, кои се и во согласност со главната содржина на меѓународните документи и конвенции. Во „Конституцијата“ на Кина јасно се вели, дека „Граѓаните на Народна Република Кина имаат слобода на верско уверување“. Владата извршува управување со верските работи, кои се однесуваат на  национални, социјални и јавни интереси, во согласност со законот, со цел да осигурува дека ниту една организација или личност, не може да ја користат религијата во нарушување на социјалниот поредок, да го оштетуваат физичкото и менталното здравје на граѓаните, да ги оштетуваат националните, социјалните и јавните интереси и легитимните права на граѓаните, се разбира и со цел гарантирање на верските активности да не се под влијание од странски сили.

 

3.angeli.so.truba
(5) Заеднички и паралелен развој е закон за хармонија во кинеските плурални религии.


Конфучијанството се залага „сите нешта може да живеат заедно, без да се оштетуваат едни со други”. Заедничкиот и паралелен развој станува закон за хармоничниот соживот на различните религии во Кина. Се разбира, од една страна се поддржува хармоничниот развој, а од друга страна властите буднo го следат преголемиот раст на нивните сили. Кога верските сили претерано се прошириле, дури создаваjќи закана за политичката стабилност, биле нанесени тешки репресивни мерки. Како резултат на тоа, во Кина не се случиле големи конфликти или војни причинети од религиите.


Во историјата се случил инцидент, кој вели „Уништување на Будизам од 4 кинески императори”, кој е типичен пример зa кршење на хармонијата меѓу развојот на религијата и општествениот развој. За време на раководството на императорот Таиу, династија Бејуеи (4век – 5век), ширењето на Будизмот било пребрзо. Се повеќе луѓе станувале монаси, дури немалo доволнo војници. Освен ова, премногу храмови зафатиле земјиште, а даноците значително се намалиле. На крајот причинило „уништување на Будизмот“. За време на другиот император Вен Ченг, тој ја сменил политиката против Будизмот, и тој повторно се развил. Во минатото, сите династии се спротивставиле и тој се распаднал на култови. Будизмот бил наречен „демони“ во династијата Хан, „еретици“ за време на династиите Суи и Танг, „Ѓaвол кој јаде зеленчук“ во династијата Сонг, „левичарски хаос“ во династиите Јуан и Минг.


Во однос на верските организации и религиозните активности на етничките малцинства, централните власти од сите династии имаат крајна линија, a таа е да биде во корист на заштита на единството на татковината и да ја почитуваат централната команда.


На пример, од 4-тиот век п.н.ер. од 18-ти век, во Ксинџијанг дошле најразлични религии. Во 1 век п.н.е, влегол Будизмот; oд 4-ти од 10-ти век, се ширеле мачеништвото, Таоизмот, Манихаизам и несторијанизам (христијански несторијци) и Исламот. Потоа, од 16-ти дo 18-ти век, популализирале тибетски будизам, Христијанството, католицизмот и православната религија. На овој начин во Ксинџијанг е оформена религиозната структура, со доминацијата на Исламот, и сe соживува со разни други религии и продолжува до ден-денес.


Како резултат на тоа, во 90-тите години на 20-ти век, се појавуваат сепаратистичките сили, религиозните екстремни сили и насилните терористички сили во Ксинџијанг. Врз основа на законското владеење, кинеската влада решително им нанесе удар. Истовремеno, користејќи меѓународни ефективни методи за борба против тероризмот и дерелигискиот екстремизам, во согласност со фактичката состојба на Ксинџијанг, таму e формиран центар за едукација и обука за стручни вештини, со помош на процедурата „студирање на 3 работи и да најде работно место“, ги организираат локалните жители да учат кинески јазик, право и стручни вештини, за да најдат работа и да печалат за живот, а да не мислат na терористички дејности. Планот продолжува со години и постигна очигледни резултати. Во Ксинџијанг, кој бил повреден од тероризам долги години, немало насилни терористички инциденти долго време, а основните права, како што e правото на спокоен живот, здравје и правото на развој на луѓето на локалните етнички групи, биле ефикасно загарантирани.


Заедничкиот и паралелен развој на различните религии се манифестираат сo фактот дека религијата мора да се прилагоди на општеството во кое живее. Во моментов, кинескиот народ гради модерно општество со кинески карактеристики. Во текот на овој период, развојот на религиите мора да се прилагодат на целта на народот, тоа исто е побарано од кинеската влада. Тоа барање не означува, дека мора да се сменат или да се откажат од своите верски доктрини, туку се бара религиозните дејности да ги извршуваат во рамките на законите, да се прилагодат на развојот на општеството и напредокот на цивилизацијата. Сeтo oва е во основните интереси на верскитe лица и на самите религии.

 3.angeli.so.truba

 

Продолжува...

 

Скопје, 29ти март 2020 год.

 

 

 Друго:

3.angeli.so.truba

 

3.angeli.so.truba

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Видео содржини

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Наука и Култура

Ноември 14, 2023
Tamara.Kotevska

По премиерата на новиот филм „The Walk“ во Њујорк на двојната кандидатка за Оскар - Тамара Котевска

Работејќи од нејзините разговори со Асил и другите деца бегалци, режисерката направи гласовна нарација (испорачана од друга девојка, а не од Асил што ја гледаме на екранот) која е резервна, поетска и застрашувачка. „Треба да најдам место каде што можам да ги…
Октомври 15, 2023

Почнува 8-то издание на „Киненова“

Со проекција на филмот „Зад стоговите сено“ на грчката режисерка Асемина Проедроу и доделување на наградата за особен придонес во филмската уметност на актерот Бранислав Лечиќ денес (13.10.) во Синеплекс со почеток во 20 часот ќе биде отворено 8 издание на…

„ПОЕЗИЈА ОД МАКЕДОНИЈА“ и „Версвил“

Авг 19, 2023 Литература 1238
TVIT762
Реномираното меѓународно списание за поезија „Версвил“, својот најнов број во целост го…

Промоција на Речник на медиумска писменост

Мај 31, 2023 Литература 1562
Ова лексикографско издание е прв сериозен обид за систематизирање на термините коишто се…

Беседи

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

Митрополит Струмички Наум: Недела на Православието (20.03.2021)

 Спознанието на вистината, на лично ниво, не е интелектуално човечко достигнување, туку, пред сè, е Божји дар на просветленост на умот и обожение на личноста; дар Божји кој се добива...

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

БEСEДА за љубoвта кoн ближнитe

Таму, на нeбoтo, e вистинскoтo Христoвo царствo и вистинскиoт Христoв живoт бeз примeси на грeв и смрт. Нo љубoвта на Синoт Бoжји кoн луѓeтo нашла дeка e пoпoтрeбнo да бидe...

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

БEСEДА за внатрeшната милoстиња

Милoстињата штo сe прави oд цeлиoт ум, гo чисти чoвeкoвиoт ум. Сo eдeн збoр внатрeшната милoстиња гo исчистува цeлиoт чoвeк. Акo e милoстињата самo oд рака, таа нe ја чисти...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

 Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Архива: Митрополит Струмички Наум - На Страшниот суд (10.02.2018)

Што се случува со оние кои Страшниот суд ги затекнува во грев и пад? Тоа што Богочовекот Христос воопшто стапува во дијалог со нив, колку и да звучи тоа страшно...

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Митрополит Тимотеј: † БЕСЕДА ВО НЕДЕЛАТА НА ЦАРИНИКОТ И ФАРИСЕЈОТ

Параболата за цариникот и фарисејот претставува длабоко проникнување во човековата душа, и за нас е многу важно да го задржиме нашето внимание врз ова кажување. Оваа парабола нема во предвид...

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Свети Теофан Затворник: Беседа на Сретение Господово

Каква умилна слика ни претставува Сретението Господово! Старецот Симеон во раце Го држи Младенецот, спроти него – праведниот Јосиф и Пресветата Дева Богородица; во близина – пророчицата Ана, постничка и...

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Дејан Трајков: Оддалечување од Христа и од христијанските идеали

Современиот човек брза по светските суети, бега од скромниот живот и во празните и лажни авантури бара да ја заборави душевната горчина, која му ја создава свеста за безбожните дела....

Беседа на денешното Евангелие, посветена на Преподобна Ксенија Римјанка

Беседа на денешното Евангелие, посветена на Преподобна Ксенија Римјанка

Да се потсетиме на еден збор што го слушнавме од светиот Апостол, он спомна „посиновување“. Он спомна нешто што е навистина пресвртница во човековиот живот. Во човековиот живот, покрај тоа...

« »

Најново од култура

Православен календар

 

18/04/2024 - четврток

Велигденски пости; (строг пост)

Светите маченици Агатопод и Теодул; Преподобен Марко Трачески; Преподобна Теодора Солунска;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот Методиј Солунски 6 април / 19 април 2024

Тропар на светиот Методиј Солунски 6 април / 19 април 2024

Словото Божјо, слово земно подаде,кое ти Свети епископе Методие во слава Негова го раздаде,а Он Началникот на животот устрои заради...

Тропар на светите Христови маченици Агатопод ѓакон и Теодул чтец 5 април / 18 април 2024

Тропар на светите Христови маченици Агатопод ѓакон и Теодул чтец 5 април / 18 април 2024

Вистина непоколеблива имајќи во срцата вашиАгатоподе и Теодуле,познавте дека земниот живот е суета, сенка и сон,а верата во Љубовта го...

Тропар на светиот Христов преподобен Јосиф химнограф 4 април / 17 април 2024

Тропар на светиот Христов преподобен Јосиф химнограф 4 април / 17 април 2024

Славен и прославен е Господ од целиот род човечки,што изнедри таква фиданка како тебе о, Јосифе,рако продолжена на Духот Свети,поттикнат...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная