логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


 Evpraksija2011.Veligden6.jpg

Според светиот Кипријан Картагински, да се биде Христијанин значи да ѝ се припаѓа на видливата Црква и да се потчинува на од Бога поставената во неа иерархија. Црквата е остварување на Христовата љубов и секое одделување од Црквата е всушност нарушување на љубовта. Против љубовта грешат подеднако и еретиците и расколниците. Тоа е и основната мисла на Кипријановиот трактат „За единството на Црквата“, и таа мисла постојано се повторува во писмата на овој Свет Отец. „Христос ни дарувал мир; Он ни заповедал да бидеме согласни и еднодушни; ни заповедал ненарушливо и цврсто да го чуваме сојузот на приврзаноста и љубовта. Нема да му припаѓа на Христа оној којшто со вероломно несогласие ја нарушил љубовта Христова: оној којшто нема љубов, го нема ниту Бога. Не можат да пребиваат со Бога оние коишто не сакаат да бидат еднодушни во Црквата Божја.“

Еретиците и расколниците немаат љубов, ја немаат таа основна христијанска добродетел, и затоа тие се христијани само според името. „Еретикот и расколникот не го чуваат ниту единството на Црквата, ниту братската љубов“ и „дејствуваат против љубовта Христова“. „Маркијан, којшто се соедини со Новатијан, се стори противник на милосрдието и љубовта“. „За еретиците е познато дека тие отстапиле од љубовта и единството на соборната Црква“. „Какво единство запазува, каква љубов чува или за каква љубов помислува оној којшто се предал на поривот на раздорот и ја расекува Црквата, ја руши верата, го возмутува светот, ја искоренува љубовта и го осквернува Таинството?“

Светиот Кипријан дури искажува и ваква мисла: надвор од Црквата не може да има христијанско учење, а камоли христијански живот. Само во Црквата е чистата вера. Црквата Кипријан ја нарекува вистина. Единството на верата не може да биде одделено од единството на Црквата. Вистината е една, како што и Црквата е една. Оној којшто не се придржува до единството на Црквата не може да мисли дека ја чува верата. Секое одделување од Црквата неизбежно е поврзано со извртување на верата. „Непријателот ги измислил ересите и расколите за да ја сруши верата, да ја изопачи вистината, да го растргне единството. Неговите служители го објавуваат вероломството под плаштот на верата, антихристот под името на Христа, и ја прикриваат лагата со наличје на правда, за со истенчено лукавство да ја унижат вистината“. „Како што ѓаволот не е Христос, макар и да измамува со Неговото име, така не може да се смета за Христијанин оној којшто не пребива во вистината на Неговото Евангелие и вера“. „Еретикот ја расекува Црквата, тој се вооружува против Црквата, предавник е во однос на верата, во однос на благочестивоста е крадец на светињата, непокорен слуга, безаконен син, лажен брат“. „Ако се проучи верата на оние коишто веруваат вон Црквата, ќе се покаже дека секој еретик има сосем различна вера; но, точно е да се каже дека имаат заеднички фанатизам, богохулство и борбеност, непријателство против светоста и вистината“. Да се биде надвор од Црквата, а да се остане Христијанин, според светитот Кипријан , е невозможно. Надвор од Црквата — надвор од живеалиштето Христово. Оние коишто отстапиле од Црквата и дејствуваат против Црквата се антихристи и незнабожци. Еве, на пример, што му пишува свети Кипријан на Антоанин за Новатијан: „Ти сакаш, возљубен брате, да ти напишам во врска со Новатијан, каква ерес тој водел. Знај, пред сè, дека не треба да бидеме љубопитни што тој учи, кога тој учи вон Црквата. Кој и каков и да е тој, тој не е Христијанин, штом не е во Христовата Црква“. „Како може да биде со Христа оној којшто не пребива со Невестата Христова, кој не се наоѓа во Неговата Црква“. На крајот во трактатот „За единството на Црквата“ ги читаме познатите зборови: „Не може да го има Бога за Отец оној којшто ја нема Црквата за мајка“. Свети Кипријан сосема одбива сите коишто се вон Црквата да ги нарече „христијани“, повторувајќи го решителниот восклик на својот учител Тертулијан: „Еретиците не можат да бидат христијани“.

Оттука, разбирливо е барањето на светиот Кипријан при примањето во Црквата повторно да бидат крстени дури и новатијанците, иако тие биле само расколници. За Кипријан крштението на расколниците при приемот во Црквата не било повторно, туку прво крштевање. „Ние сметаме — му пишува светиот Кипријан на Квинт — дека оние коишто од таму ги примаме не ги крштеваме повторно, туку првпат, затоа што ништо не добиле онаму каде што ништо нема.“ Крштението надвор од Црквата е „залудно и нечисто погрузување.“ „Таму не се измиваат луѓето, туку уште повеќе се осквернуваат, не се очистуваат гревовите, туку се умножуваат. Таквото раѓање не дава Божји чеда, туку на ѓаволот“.

Мислата на Кипријан за недејствителноста на секое крштение надвор од Црквата и за неопходноста одново да се крстат сите коишто се обраќаат во Црквата била потврдена во 256 год. на поместниот собор на картагинската Црква на којшто претседавал самиот Кипријан. Во своето завршно слово, искажувајќи го црковното расудување, свети Кипријан вели: „Еретиците треба да се крстат со единственото крштевање во Црквата, за да можат тие од противници да станат пријатели, и од антихристи — христијани“.

Изложувањето на гледиштето на свети Кипријан коешто очигледно го делел и целиот Картагински Собор, јасно и сосем точно сведочи дека во третиот век не допуштале дури ни да се мисли дека е можно некакво Христијанство без Црквата. Тогаш јасно учеле и точно говореле дека оној којшто отстапил од Црквата веќе не е Христијанин и е лишен од благодатта на Светиот Дух, со што е лишен и од надежта за спасение.

Свети Василиј говори дека оние коишто преку раскол отстапиле од Црквата не ја имаат на себе благодатта на Светиот Дух.

Таа мисла јасно ја изразил и светиот Василиј Велики во своето послание кон Епископот Амфилохиј. Свети Василиј говори дека оние коишто преку раскол отстапиле од Црквата не ја имаат на себе благодатта на Светиот Дух. Надвор од Црквата нема свештенство и не може да биде предадена благодатта на Светиот Дух. Тие мисли на светиот Василиј Христовата Црква ги утврдила како неизменлива вистина на Шестиот вселенски собор (правило 2) и на Седмиот (правило 1). Посланието на светиот Василиј до Амфилохиј било признаено како канонско, па затоа до ден денес се наоѓа во Книгата на правилата.

Блажениот Августин признава дека христијанското учење, разбрано теоретски, може да биде зачувано и вон Црквата. Вистината останува вистина, без разлика кој ја кажува. И демоните го исповедаа Христа исто како и апостолот Петар. Златото останува злато и во рацете на разбојниците и им служи за нивните мрачни цели. Христос еднаш им рекол на учениците: „Кој не е против вас, тој е со Вас“ (Лк. 9, 49-50) Од тоа може да се види дека оние коишто се надвор од Црквата во некои работи имаат нешто од црковнот богатство. Атињаните го почитувале непознатиот Бог, а апостолот Јаков сведочи дека и демоните веруваат, а тие, секако, се вон Црквата. Во своите дела против донатистите блажениот Августин подробно докажува и објаснува која е дејствителноста на расколничкото кршение.

Но, ако и надвор од Црквата може да се зачува вистинското учење, ако дури и Таинствата совршени во одделеност од Црквата се дејствителни, тогаш нужна ли е воопшто Црквата? Возможно ли е спасението и надвор од Црквата? Не го одделува ли блажениот Августин Христијанството од Црквата? Не допушта ли тој можност за „христијанство без Црква“? На тие прашања блажениот Августин дава одречен одговор. Христијанскиот живот којшто води во спасение блажениот Августин ѝ го припишува само на Црквата, а надвор од Црквата таков живот не може да има.

Уште и светиот Игнатиј Богоносец им пишувал на филаделфијците: „Оној кој го следи тој што воведува раскол, нема да го наследи Царството Божјо“

И така, што најдовме кај претставниците на црковната мисла од III до V век? Го најдовме истото тоа што го заклучивме и порано, разгледувајќи го новозаветното учење за Црквата и фактите за првата историја на Христијанството. Христијанството и Црквата не се совпаѓаат единствено доколку под Христијанство подразбираме збир од некакви теоретски учење, коишто никого на ништо не обврзуваат. Но, таквото сфаќање на Христијанството може да се нарече само демонско. Тогаш за Христијани треба да се признаат и демоните коишто исто така веруваат, а од тоа само треперат. Да се знае системот на христијанската догматика и да се биде согласен со догмите, тоа сè уште не значи да се биде вистински Христијанин. Слугата којшто ја знае волјата на својот господар и не ја исполнува, ќе биде многу биен, заклучуваме — со право. „Христијанството не е во молчаливото убедение, туку во величието на делата“, како што вели светиот Игнатиј Богоносец. Надежта за спасение ја губи не само оној којшто ги извртува основните вистини на Христијанството, туку од таа надеж е лишен воопшто секој којшто се одделува од Црквата, од заедничкиот живот на едниот цел организам на телото Христово. Отпаднал ли човек од Црквата, или е одлачен од неа — тој погинува, умира за Бога и за вечноста. Уште и светиот Игнатиј Богоносец им пишувал на филаделфијците: „Оној кој го следи тој што воведува раскол, нема да го наследи Царството Божјо“.

Да се биде Христијанин значи да се припаѓа во Црквата, затоа што Христијанството е единствено во Црквата, а вон Црквата христијански живот нема и не може да има.

Не, Христос не е само еден голем учител; Тој е Спасителот на светот, Којшто го обновува човештвото и му дава нови сили. Од нашиот Спасител Христос немаме само учење, туку живот. Ако го разбираме Христијанството како нов живот, не според стихиите на светот, на кого му се познати единствено принципите на егоизмот и себељубието, туку според Христа, со Неговото учење и образецот на самоодрекувањето и љубовта, тогаш Христијанството совршено се поклопува со Црквата. Да се биде Христијанин значи да се припаѓа во Црквата, затоа што Христијанството е единствено во Црквата, а вон Црквата христијански живот нема и не може да има.

 

Извор:  http://www.mpceanz.org.au/sveshtenomachenik-ilarion-troicki-ne-postoi-hristijanstvo-von-crkvata/

 

 

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3127
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7599
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

16/11/2024 - сабота

Св. свештеномаченик Акепсим, епископ Наесонски ; +Св. великомаченик Георгиј – Ѓурѓиц; Преподобен Илија Египетски;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Тропар на преподобниот Христов подвижник Јоаникиј Велики 4 ноември / 17 ноември 2024

Јоаникие оче наш преподобен, Тебе на кого надеж ти е Отецот,  прибежиште Синот, а покров Духот Свети,  моли се о ти...

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Тропар на светиот Христов Победоносец Георгиј 3 ноември / 16 ноември 2024

Како ослободител на плениците и заштитник на сиромасите,лекар на немоќните,помошник на владетелите,

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Тропар на светите маченици Акиндин, Пигасиј, Афтониј, Елпидифор и Анемподист 2 ноември / 15 ноември 2024

Страдалници Господови, блажена  е земјата, која се напои од вашата крв,  и свети се населбите кои ги примија телата ваши. На боиштето...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная