логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

Monasi.Bdenie1

ПРОТИВОТРОВOT НА ГОРДОСТА

     “А, пак, кога би посакал да се фалам, не би бил безумен, зашто би кажал вис¬тина; но јас се воздржувам, да не би помислил некој за мене повеќе отколку што во мене гледа, или од мене слуша.” (2 Кор. 12:6)
            Второто послание на  апостол Павле до Коринтјаните ги содржи повеќето лични информации за него. Доста често на неговите страници наоѓаме информации поврзани со животот и делата на апостолот. Се разбира, апостол Павле не сакал да зборува со пофалби за себе; На тој во голема мера бил поттикнат од неговите противници, псевдоапостолите, кои се сомневале во неговиот апостолски авторитет и во вистинитоста на работите што ги проповедал. Како резултат на тоа, тој бил  принуден да раскажува за себе, да ги набројува своите дарови и да зборува за своите дела и искуства. Без разлика на оваа провокација, тој не се препуштал на фалење. Апостолот ги опишува своите дела не за да се возвеличува, туку за да ги воодушеви своите противници - и пред сè - да ја открие силата Божја, како што е јасно наведено во ова послание.

Monasi.Bdenie2

ПРИЧИНИ ЗА САМОПОФАЛБА

          Во животот на апостол Павле не изостанувале причини за самопофалбa. Тој лесно можел да се пофали со своите успеси за време на неговите мисионерски патувања, со своите чудеса и проповеди, како и со извлекувањето на Евангелието од тесната примка на јудејското општество и негово распространување меѓу народите. Тој со сигурност станал просветител на Елините и благодарение на неговата проповед во упориштето на национализмот (идолопоклонството), тие започнале правилно да му се поклонуваат на воплотеното  Бога Слово. Апостол Павле можел да се пофали и со своите искушенија и таги во име на  Евангелието и со страдањата што ги претрпел за Христа. Најголемата причина за да се пофали, сепак, се откровенијата што ги добил - таинственото просветление и божественото вдахновение кои во одаите на неговата душа му откриле ’’големи нешта и Божји тајни ". Четиринаесет години претходно ја доживеал, “тајната на грабнувањето", како што ја нарекува свети Григориј Богослов. Тој бил “однесен во рајот". Доживеал нешто што Бог на малкумина од светиите им го покажал: бил издигнат кон созерцание на ,,небесните селенија на Света Троица", обвиен од неискажливата сила на Светиот Дух, надминувајќи го секое создание -опипливо и разумно - па дури и ангелските чинови. Тој беше однесен на небото - каде што живее Христос -,, за да не биде инфериорен во однос на останатите апостоли кои комуницираа со него" (св. Никодим).

Monasi.Bdenie3


          Затоа, апостол Павле, лесно можел да се пофали и имал целосно право да го направи тоа. Со што всушност се фалиме? Ние се фалиме не само со доблестите што (мислиме дека) ги поседуваме, туку и со оние што не ги поседуваме. Таков беше случајот и со неговите обвинители -псевдоапостоли, кои “иако немаа божествена харизма или откровение, се фалеa како да имаат" (св. Никодим).
           Секоја добродетел, секој успех може да ни даде повод за фалење. Меѓутоа, апостол Павле не се пофалил. Не ги присвоил неверојатните работи што ги доживеал во својот дух. Тој не престанал да ги смета за Божја благодат и сила, наместо за свои достигнувања. Зошто? Заради една посебна причина што ни ја открива. Затоа што не сакал да помислат за него дека е нешто повеќе од она што е - обичен човек како и сите други, со болести и искушенија. Во никој случај не сакал да ги импресионира оние околу него, за да не го обожат и сметаат дека е натприродно суштество. Впрочем, нели безмалку беше прогласен за бог во Ликаонија поради чудото што го направи таму? (Дела 14:13).
Како би постапил човек кога би слушнал такви откровенија? Меѓутоа, како Божји човек, апостол Павле ја задржал својата едноставност и природно однесување, својата автентичност и искреност. Тој не сакал да создава лажни претстави  за себе си. Тој не барал да изгледа како "бог" во очите на своите духовни чеда, тој претпочитал да ја запази естествеността на Отецот во сопствените односи со нив.


САМОПРЕВОЗНЕСУВАЊЕ

Monasi.Bdenie
          Карактеристично за псевдохристијаните, псевдоапостолите и псевдопастирите е да се превознесуваат, т.е. да се претставуваат пред другите како нешто повеќе отколку што навистина се, со цел да ги импресионираат. Секако, оставањето впечаток е најдобриот начин да ги „потчиниш“ другите - особено ако тие на некој начин зависат од нас. Така, се навикнуваме да се движиме низ животот скриени зад параванот или маската, обидувајќи се да ги истакнеме нашите доблести - без разлика дали постојат или не, дали ги поседуваме или не, за другите да ни „признаат“ и да ни „поверуваат“. Секако, оваа тенденција е демонска, бидејќи ја исфрла искреноста и едноставноста од нашите секојдневни работи и ги заменува со преправање, па дури и мимикрија. Затоа што токму на тоа завршуваме: преправање и лукавост, „усвојување на манирот“ на личноста каква што не сме.
          Така било и во времето на свети Василиј Велики, како што сведочи свети Григориј Богослов. Многумина отидоа дотаму што го имитираа неговото (природно) бледо лице и неговата брада, начинот на кој одеше, неговиот смирен и умерен начин на зборување — па дури и тонот на неговиот глас! Но, имитирајќи го Василиј, тие станаа само лоши копии на оригиналот. „Така можевме да видиме многу Василиевци по изглед, кои, сепак, не се разликуваа од сенките на статуите“, како што мудро забележува свети Григориј (Послание до св. Василиј Велики, гл. 77). Секое имитирање во духовниот живот несомнено сведочи за отсуството на духовност и не е ништо повеќе од симптом на „побожното“ христијанство, кое е далеку од вистинската побожност.
          Самиот апостол ни дава противотров за оваа слабост. Неговото фалење е „во Христа“, и како такво е придружено со совршено смирение. Единственото нешто со кое се фали се неговите „немоќи“ - страдањата за Христа и неговата болест. Таква е големината на апостол Павле, како и на сите наши светители. Неговото фалење веројатно ќе го скандализира светот, веројатно ќе не скандализира и нас, бидејќи она што тој го смета за „восхитувачки“, ние го сметаме за пораз и понижување.
           При сето тоа, апостол Павле го нагласува спасоносното значење на тешкотиите - за што сведочат и светителите. „Повисоко од благосостојбата е искушението“, афористички вели свети Григориј Богослов. А на друго место: „Душата што се бори е блиску до Бога“. Тешкотиите што Бог толку милостиво ги дозволува се уздите на нашата самобендисаност. Тие нè потсетуваат на нашата безначајност и слабост, што освен Божјата благодат би довело до наше уништување. Преку Божјата благодат, нашите страдања стануваат средство за спасение, бидејќи нè понизуваат и ни помагаат да го спознаеме - надвор и внатре - присуството на Бога, без Кого би биле осудени на пропаст.
           Тoa e начинот на кој можеме да го разбереме монашкиот дух на нашата Црква, која го претпочита „тесниот и тежок пат“ – но не „мазохистички“ како што мислат световните луѓе, туку затоа што ја одржува нашата совест понизна, овозможувајќи и на нашата душа постојано да бара утеха и спасение во Бог.

Monasi.Bdenie4


Автор: протопрезвитер Георгиос Металинос


Извор: „Апостолски пораки“ / Православен портал – Богоносци.бг


За Преминпортал: Симеон Стефковски






dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3119
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7588
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

13/11/2024 - среда

Светите апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј и Аристовул; Светиот маченик Епимах; Светиот маченик Никола Хиоски; Преподобните Спиридон и Никодим;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная