логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 


 

 „Сега сите да го воспееме јерархот, пастирот и учителот на луѓето во Македонија, откако со вера пристапивме во неговиот дом, и да го целиваме неговиот свет и божествен гроб, викајќи: Отче богомудри, ти си нашиот и пастир и учител; не престанувај да го чуваш прилежно твојот град, зашто, надевајќи се на твоите молитви, како топол застапник те одбележуваме“ (икос на празникот на свети Климент архиепископ Охридски и Чудотворец).

Празнувањето на големиот светител Климент започна на 07.12.2014 година, со свечена Вечерна богослужба во манастирот „Св. Климент и Пантелејмон“ на Плаошник во Охрид, на која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Дебарско-кичевски г. Тимотеј, во сослужение на протоереј-ставрофор Сашо Богданоски, протоереј Димче Ѓорѓиески, свештениците Никола Христоски, Димче Азески, Владо Недески и Ѓорѓи Блажевски и ѓаконот Сашо Целески.   

На 08.12.2014 година, на самиот ден на празникот на светиот Климент архиепископот Охридски и Чудотворец и на светиот Климент Римски, во манастирот „Св. Климент и Пантелејмон“ на Плаошник во Охрид, беше отслужена света архиерејска Литургија, на која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Дебарско-кичевски г. Тимотеј, во сослужение на архимандритот Нектариј, протоерејот Зоран Данев, свештениците Сашо Додевски, Никола Христоски, Горан Ставрески и Владо Недески, протоѓаконот Николче Ѓурѓиноски и ѓаконите Сашо Целески и Роберт Илијевски. Неизброен беше верниот народ кој дојде да се поклони на моштите на заштитникот и покровителот на нашата света Македонска црква, светиот Климент Охридски, а меѓу многубројниот народ, присутен беше и градоначалникот на град Охрид, д-р Никола Бакрачески, заедно со претставници на советот на општината.

Делото на свети Климент особено се почитува во нашиот град Охрид, во местото каде светителот го поучуваше народот, се подвизуваше, во местото каде што го основа и првиот универзитет и во местото каде што ја подигнуваше нашата света црква. Тоа светиклиментово дело се продолжи и денеска, преку ракополагањето на ѓаконот Роберт Илијевски во презвитерски чин, со што Црквата доби уште еден духовен борец против оние што попусто непријателствуваат против нас. Од името на нашиот Митрополит и на целата Епархија, му го честитаме свештеничкиот чин на отец Роберт, и се молиме верно да и служи на нашата света Црква и со секој збор и дело да ги води своите паства на патот кон Царството Небесно.

По завршувањето на Литургијата, беше прекршен празничниот колач, а новоракоположениот свештеник им подели нафора на верните. Митрополитот Тимотеј се обрати кон своето верно стадо со пригодна беседа, која интегрално ви ја пренесуваме.



 

Митрополит Тимотеј

Во името на Отецот, Синот и Св. Дух. Амин!
Драги браќа и сестри!

 

Патот на секој христијанин е тежок. Тој пат е тежок, бидејќи не е секогаш рамен и пријатен. Некогаш оди и по угорница. Патиштата, пак, кои одат надолу се лесни, но, се стрмни. Рамните патишта се пријатни, но, тие не го издигнуваат човекот до духовни височини. Мрзливите луѓе, кои не познаваат духовен труд, тие, не ни знаат што значи усилие, односно, грижа за надминување на тешкотиите. Исто така, тие не знаат што значи да се борат за да спечалат духовна благосостојба. Уште помалку, пак, знаат, што значи да се биде восхитен од еден висок идеал.

Тежок е патот на христијанинот. Но, сепак пред него има повик од Господ Исус Христос Кој вели: „Земете го Мојот јарем на себе и поучете се од Мене, бидејќи сум кроток и смирен по срце, и ќе најдете мир за вашите души; зашто јаремот Мој е благ и бремето Мое е лесно“ (Мат. 11, 29 – 30). Јаремот на Исуса навистина е благ, бидејќи оној што го носи има радост во делувањето, во добротата, во љубовта, во подвигот и во искачувањето кон духовните височини. Човек доживува голема радост кога постигнува единство со внатрешниот духовен живот. Сите големи страдања, човекот ги доживува како да произлегуваат од внатрешната поделеност помеѓу разумот и срцето. А таа, пак,  разделеност, доаѓа до израз и во самиот ум и во самото срце. Сите падови на луѓето, а особено погубните, се должат токму на тие поделености. Сите лични и општи страдања се должат на тие противречности. Тие, најнапред се раѓаат во внатрешниот човек, а потоа, се одразуваат во целокупниот негов живот. Затоа, постигнувањето на внатрешното единство на човекот е радост, и оттука радоста и доброто служат како средство за доживување на секое добро дело. Радоста од секое добро дело сите ние добро ја познаваме. Таа доаѓа од внатрешното задоволство, бидејќи се постигнува единство на духот. Многу автори, и црковни и световни, опишуваат колку е голема радоста на љубовта. Тоа доживување е изразено во делото на љубовта, и тоа е одраз на внатрешното единство, односно взаемност.

Секој подвиг на духот и срцето е радост. Тој подвиг ги означува вечните зборови на нашиот Спасител Господ Исус Христос, јаремот Мој е благ и бремето е лесно. Таму каде што бремето е лесно, таму и јаремот е благ. Тогаш лесно се носат големите животни тешкотии, и само, кога тие се носат со љубов и во љубов. Тогаш, и јаремот и бремето се лесни. Напротив, пак, тешко се носат сите задолженија и обврски, кои не доаѓаат од внатрешна убеденост и од љубов.

Тешкотиите во животот имаат посебна тежина. Тоа зависи од убеденоста на оние кои го носат бремето. Ако го носат со убеденост, дека себеси се издигнуваат и со тоа се доближуваат до Бога, тогаш го носат лесно. Доколку, пак, го носат со силна љубов и вера во Бога, тогаш и јаремот и бремето ќе им бидат и лесни и пријатни.

Но, не можеме со еднаква пријатност, сите ние подеднакво, да ги носиме јаремот и бремето Христови, како што ни  заповедува Христос, како на Негови ученици. Тоа, пред сè, зависи од нас самите. Доколку верата ни е силна, и доколку сме убедени дека со носењето на таа тешкотија, го потчинуваме нашиот ум на законот Божји, и доколку имаме љубов, тоа значи дека го потчинуваме нашето срце на законот Божји. Тогаш, ќе имаме сила, додека сме тука на земјата, да го носиме јаремот со пријатност и бремето како христијански долг.

Но, за да можеме да го исполнуваме сето тоа, потребна ни е и помош, помош која треба да ја бараме и да ја просиме од Бога. Помош, која ќе ја засилува нашата вера, па ќе можеме и јаремот и бремето да ги носиме достоинствено, како што бара од нас нашата света Црква. Св. Григориј Богослов, појаснувајќи ги овие зборови, наведува примери како Бог на различни начини нè подготвува и нè упатува кон сознанието и признанието на Бога. Тој вели: Татнежите на громовите не се за луѓе со слаб слух, исто како што и сончевите зраци не се за оние коишто имаат болни очи, и тврдата, пак, храна, не е за оние што јадат млеко. Дали Христовото учење не е громогласен звук или е, пак, силна и мачителна сончева светлина за човечкото око? Христовото учење е громогласен глас, но, додека човекот е надвор од Бога. А кога ќе биде осознаен христијанин, овие силни звуци и татнежи, се претвораат во тивка и мила рака Божја, и тивка песна за Божјата величина. Додека, пак, болните очи треба да се лекуваат, за да можат да ја примат сончевата светлина и на истата да $ се радуваат. Таа не е ослепувачка, таа доаѓа од Бога, а Самиот Христос за Себе вели дека Он е тивка светлина на животот. Што се однесува, пак, до тврдата храна, тоа се однесува на Христовото слово, преку кое треба да растеме здрави и да се издигнуваме духовно.

На тој пат ни помагаат нашите светии. И денеска, кога го прославуваме св. Климент, Охридскиот Чудотворец, тој нè поучува со безброј негови поуки, примери и пишани дела, како и со многуте негови чуда през овие минати векови. Како што знаеме, св. Климент, како ученик на светите рамноапостоли сесловенските учители Кирил и Методиј, изодил тежок и трнлив пат следејќи ги на мисионерските патувања. Тој поминал малтретирања, прогонства и казни, но, никогаш патот по којшто тргнал, не го напуштил. Најпрво се потврдил како учител, па презвитер, а потоа и како епископ, и завршувајќи го својот земен живот како учител и просветител. Но, не само на нашиот народ, туку, и на останатите словенски народи.

Св. Климент не им помагал на луѓето само додека бил на овој свет, како што вели неговото житие, не им давал дремка на своите очи, и одмор на неговите клепки, грижејќи се за своето поверено стадо, за што подобро да го упати на патот на вистината и на правдата, на љубовта и на знаењето, и во прославувањето на името на Севишниот Бог. Тој продолжува и по преселувањето во вечноста, да се грижи за сите христијани кои со вера и молитва му се обраќаат за помош.

Денеска на оваа св. Литургија го ракоположивме во свештенички чин отецот Роберт. Би сакал да упатам неколку поуки, не дека тој не знае за важноста и за големината на свештеничкиот позив, туку, да го потсетам на задачите и на обврските на свештеничката служба. Господ Исус Христос никогаш во светото Евангелие, не го употребува зборот свештеник, туку го употребува зборот служител. За тоа ги повикува сите свои ученици, да ја вршат својата функција, да го земат својот крст и да го следат (Мат. 16, 24). Го повикува секој еден, да го проповеда Неговото слово и да сведочи за Него дури до смртта. Така Исус Христос, Син, Цар и Месија, ги повикува кон Себе и за Своето свештенство сите луѓе за да бидат царско свештенство. Но, свештеникот, пред сè, е служител на луѓето и на светата Црква. Да го возвестува името Божјо, како би можеле луѓето да Го запознаат, да поверуваат и преку вистинско живеење да се соединат со Христа преку светата Евхаристија, за да добијат вечен и блажен живот.

Му посакувам на отец Роберт достоинствено и чесно да го носи свештеничкиот чин за прослава на нашата света Македонска православна црква, за спасение на неговата душа и да биде од полза на поверената му идна паства. И, кажано по охридски, со бел образ. Амин!

 

 



Св. Климент Охридски
08. 12. 2014 год.
Плаошник, Охрид



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

За големото мнозинство на верни луѓе Великиот Пост - тоа, пред се, е кратката молитва, позната под името молитва на Ефрем Сирин, еден од источните христијански учители од ИВ век...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

Митрополит Струмички Наум: Социјалните мрежи и антисоборното однесување: Современи предизвици за црковното единство

Митрополит Струмички Наум: Социјалните мрежи и антисоборното однесување: Современи предизвици за црковното единство

Многу е карактеристично за ваквата заедница што внатре во неа никогаш и од никого не може да се чуе слово за умно-срдечната молитва, додека пак, што било друго од коешто...

БEСEДА  за Прeсвeтата Дeва Бoгoрoдица

БEСEДА за Прeсвeтата Дeва Бoгoрoдица

Или, акo e слугинка oнаа кoја крoткo и мoлчаливo ги пoднeсува ситe наврeди и тeшкoтии, oчeкувајќи самo награда oд свoјoт гoспoдар, тoгаш пак e Прeсвeта Дeва, првата и најдoбрата oд...

Митрополит Струмички Наум: ДЕЈСТВУВАЊЕ СЕГА И ОВДЕ

Митрополит Струмички Наум: ДЕЈСТВУВАЊЕ СЕГА И ОВДЕ

Последици од умислениот живот таму и некогаш се: очајание и напуштање на конкретниот подвиг, апокалиптични проекции во кризни ситуации, зависност од социјални мрежи, неуспех, неблагодарност, незадоволство, незнаење итн...Има и друго...

БEСEДА за тoа какo на Бoга му e најмил чoвeкoт и на чoвeкoт - Бoг

БEСEДА за тoа какo на Бoга му e најмил чoвeкoт и на чoвeкoт - Бoг

Љубoвта на хрстијанинoт, пак, би мeжeла да рeчe: “Ти, Гoспoди, ми даваш здравјe и тoа e дoбрo. Ти ја палиш свeтлината, пушташ дoждoви, сo грoм вoздухoт гo oсвeжуваш и тoа...

Дедо Наум: Кој има уши да чуе и отворено срце за да разбере..

Дедо Наум: Кој има уши да чуе и отворено срце за да разбере..

Да повторам, единствена Глава на Црквата е Христос, а Епископот се почитува како оној што е на место и обличје Христово, како икона Христова. Ова го потврдува и Самиот Господ...

БEСEДА  за задoвoлувањe сo oна штo ни e најпoтрeбнo

БEСEДА за задoвoлувањe сo oна штo ни e најпoтрeбнo

 Пoбeдата e главнoтo задoвoлствo на oниe кoи сe бoрат. А христијанитe сe, браќа, вo нeпрeстајна бoрба, вo бoрба за пoбeда на духoт над матeријата. Вo бoрбата за прeoвладувањe на вишиoт...

Св. Јован Шангајски: Богојавление

Св. Јован Шангајски: Богојавление

За да се овозможи оваа промена, за природата да се подготви за непропадливоста која ќе настапи после судниот ден, Христос дојде на водите Јордански. Слегувајќи во Јордан, Христос не ги...

« »

Православен календар

 

28/02/2025 - петок


Светиот апостол Онисим; Преподобен Евсевиј; Преподобните Пафнутиј и Ефросинија;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светите Христови 12 маченици – Памфил, Порфириј, Валент, Павле и др.01 март/16 февруари 2025

Тропар на светите Христови 12 маченици – Памфил, Порфириј, Валент, Павле и др.01 март/16 февруари 2025

Дванаесет ѕвезди пред престолот Божји,Памфил мудриот кој Порфирија преку пустинакон Небеса го приведе,Валент од чија уста Писмото Свето непрестано течеше,Павле...

Тропар на светиот апостол Христов Онисим 28 февруари / 15 февруари 2025

Тропар на светиот апостол Христов Онисим 28 февруари / 15 февруари 2025

Ти, кој од робување на човекоткон робување на Бога беше приведенТи, кој светии послужуваше и незнабожциво вера спасоносна приведуваше,Онисиме свети,...

Тропар на  преподобниот и рамноапостолен Кирил учител словенски 27 февруари / 14 февруари 2025

Тропар на преподобниот и рамноапостолен Кирил учител словенски 27 февруари / 14 февруари 2025

Уште од пелени, ти благоглаголив, ревносно Премудроста своја сестра ја направи;и така, Пресветлата ја појми како чиста девица.Примајќи ја, ја ...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная