логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 

Во Царството Божјо никој не влегол живеејки лесно

Лималиски митрополит Анастасиј (Николау)

Место да кажете "Ако му биде удобно на Бог и ако бидеме живи, ќе го направиме оваа или онаа"- вие ке се буните поради своите недостатоци: секако дека тоа бунење е дел од злото.

Оваа неговестува дека е еден вид безумие. Евангелито на овие луѓе ги вели како двајца луѓе. Безумникот во своето срце рече: Нема бога 2),- вели светото писмо. Безумен е тој што не верува во Бога. Друг бездомник е богат човек кој рече: « Ке го искршам моето жито ке изградам поголемо целото мое жито и секоја моја добрина и ке и кажам на душата моја: душо, многу добрина имаш направено за сите овие години: наслади се, јади пиј и весели се. Но му рече на Бог: Безумнику! Оваа ноќ ќе ти биде одземена душата, а тоа ќе остане на тие што си ги подготвувал?» 3)

И двата човека боледуват од истата болест- атеизам. Место да веруват во Бога тие веруват во друго: мамут, богатство, силата, здравјето итн. Бог тој човек го нарече безумен затоа што несакаше да биде покрај Него и човек немора да биде христијанин и да ги чите делата на светите отци и Евангелието да го свати. Тоа е прашањето на здравиот разум. Прашај го кога ќе посакаш чиј мозок правилно работи: Дали знаеш што ќе се случи утре: Секој ден се случуваат смртни случаеви. Читав колку луѓето умираат секој ден, времето не потиснува, секој момент кој ни поминува ни одзима дел од нашите животи. Значи во прашање е здравиот разум, за тоа да го свати и да направи повеке духовни работи, тоа е прашање на благодатта. Меѓутоа за да го сватиме тоа за што сега зборуваме потребна е логика. Зошто Бог го нарекува човекот кој е безумен и луд и дека несмее да се однесува на тој начин? Зошто така се однесуваш, дали си бесмртен? Дали ќе го исправиш целиот свет, зборувајќи и мислејќи дека ќе го покориш целиот свет?
а каде ќе одиш? Од оваа точка гледајки од точка на смртта навистина е добро, кој ја прекинува прво оваа надомест и човечката фалба како зло не би станал бесмртен. Смртта влезе ов нашиот живот за злото да нестане бесмртно и така се прекинува оваа човечко безумие.

Иако знаеме дека ќе умреме правиме големо мноштво безумни постапки. Замислите само кога би знаеле дека нема да умреме. Што тогаш би се случило? Кој би не вразумил? Никој тоа нема да може да го направи. Секако само доколку човек не помисли дека тоа е надвор од Христа, можа да падне во очај, односно, мисловно за смртта тоа е толко драгоценно и важен настан и претставува основа на духовниот живот. Но потребно е издржливост, затоа што смртта е нашата природа и непријател на нашето постоење а ние ја совладуваме само со Господ Исус, бидејки позади тоа го гледаме Христа и не остануваме во неа. Не застанувам пред смртта, бидејки тоа е врата на која влегуваме, затоа што знам дека позади таа врата се наоѓа Исус Христос и радосно ќе ја отворам. Истовремено, ако го изгубам Христа кој се наоѓа позади таа врата, со влегувањето низ оваа врата за мене тоа ке биде многу болно. Човек секогаш мора да го има Христа пред себе. Посебно кога се бори со очајание и кога гледа дека на неговиот живот му доаѓа крајот, да старее и да боледува или кога го обезмува мислата: "Што ќе се случи? Сега ќе умрам! Што се случува со нас?" Да, оваа секако дека не е пожелно, но постои и нешто убаво, кога покрај сите овие мисли до нас ќе го ставиме Христос. Тогаш смртта за нас претставува само од сегашните работи кон вечните работи, од телесни работи до нетелесни, од овој живот до вечен живот со Епископот.

Замислете некој сега да ни каже:
- Ќе умреш за минута!

Ако верувам дека сега ќе го здогледам Христа барем на малку, по своите возможности, засакувајќи го во својот живот, го бараме и тежнееме кон него, тогаш навистина ќе се чувствуваме мирно и тоа ќе ми помогне да го совладам тој проблем. Но ако сакаме друго, нашето срце ќе чувствува тага и ќе имаме проблеми. Затоа секогаш треба да го одржуваме присуството на Христос во нашиот живот, тој секогаш да биде покрај нас. Само така можеме да ги игнорираме телесните работи од луѓето. Му се доближуваш на огледалото и гледаш дека си пораснал, дека си остарел и дека не си веке тој кој што си бил претходно, ги гледаш старите фотографии и си велиш: Каков бев каков сум станал? Имам толку и толку години, на мојот живот му се ближи крајот, како годините бргу поминаа! Животот е како пареа.

Значи, се противеме на Исусовото присуство. Христос е нашиот живот а ние го бараме, или човек седи и размислува за целото човечанство: Колку и луѓето ги познавам кој живееле на овој свет и ги познавале моите претци. Мојата пра-баба, пра-пра-баба? Никого. Тие беа луѓе исто како и ние, со свои соништа, деца, внуци, работа, мечтаење, го изживеаа својот живот, живеаа свој свет, нивниот живот заврши, исто така и нашиот живот ќе заврши и за сто години, ако светот сеуште постои, никој на нас нема да се сеќава. На нас само ќе се сеќава Бог ако сме соединети со Него. Затоа во црквата велиме: "Вечнаја памјат.!" За жал на погребениата луѓетои зборуваат некој апсурдни приказни кој предизвикуваат лутење кај луѓето. Какви се сите овие зборови! Понекогаш намерно го исклучувам микрофонот, бидејки паѓам во искушение да се разгневам и затоа шепотам во себе за нешто да не кажам на микрофонот:

-Незаборавен другару, вечно ќе се сеќаваме на тебе!

Слушни, дали вечно ќе живееш за да се сеќаваш на него? Уште колку години ќе живееш? Несреќнику, кој на кого вечно ќе се сеќава? Ако набргу умреш како и него и некој други и јас? Кој ќе се сеќава на тебе и кој ќе се сеќава на друг човек? Вечно сеќавање значи дека Бог вечно ќе се сеќава на тебе а исто така Бог ќе се сеќава и на тие луѓе кој го сакале и го барале во својот живот. Така се молиме за мртвиот брат. Да, и ние ќе те заборавиме подоцна, како што и нас другите ќе не заборават, а ние ќе заминеме од овој свет, но молитвено ќе сакаме Бог секогаш да те помни! Тоа значио "вечнаја памјат", Бог секогаш да си помислува на тебе.

Тоа го зборуваме и во црквата, се сеќаваме на покојникот и на светите Литургии, се сеќаваме на нив, се разбира и Бог се сеќава на нив. Тој никого не заборава, се сеќава на сите, но кога велиме Господ да се секава на тебе, тоа значи дека Бог ќе ја даде својата милост и благодет, се разбира, ако си го сакал и ако си го барал. . Така сме мирни во нашите срца, така одиме и низ животот. Да животот е минлив и што и да правиш и на колку дрва да чукнеш ( како што се вели, чукни во дрво)! Па добро, лукни на дрво, чукај колко сакаш! Нема да те избегне судбината.

Всушност, со самото Божјо присуство тоа ни дава надеж за подобро утре, за надеж во животот. Сите работиме, си подзавидуваме, живееме за денешниот ден, денес, лебот насушен да ни го даде денес. Да го проживееме овој богоуден денешен ден кој може да биде подобар, повеке радосен и благословен со Божјата помош. Утрешен, нам не ни припаѓа, тој му припаѓа на Бога, исто како и вчерашниот ден што помина со Божјата волја.

Зборувајте вака: "Со Господовата помош, Ако Бог даде, направи го тоа и тоа. Дали знаете каква надеж тоа му дава на нашето срце? Како прво, не ослободува од стресот кој треба да направиме некој работи а тешко нам ако тоа не го направиме! Но правете го тоа што го можете и да не успеете и тоа е човечки повторно е добро. Светот нема да пропадне, ништо важно не се дешава. Не се врзувајте за овие работи, тие се променливи, не го губете времето во тишина. Ако можеш нешто да направиш, направи го. Дали си го направил? Заблагодари му се на Бога што тоа си го направил како би се израдувал што си направил нешто добро и корисно за тебе и за фамилијата. Не си го направил? Не си можел да го направиш? Биди благословен! Тоа пропушти му го на Бога! Потполната доверба во Бога нас не ослободува од стресот кој го зајадува и на малото дете, да и тие имат стрес. Но дали за тоа на Бог ке му биде удобно? Постави го тоа прашање. Но често велиме: Не! Оваа треба да се направи по секоја цена! Но од каде да знаеме што треба да се случи? Зошто треба да се случи? И кога сето тоа би се случило, што сакаме? Знаете, нашиот живот толку е променлив и секогаш не зависи се од нас, бидејќи ако човекот се обиде да го направи сето тоа што го сака, лесно може да си го уништи животот. Добро е нешто што се случува како што ние сакаме, а друго не. Зошто својот живот го уништуваме толку ревносно? Прифатете ја оваа вистина, прифатете ги работите какви што се.

Еднаш читав некој весник што се случува во светот. Во весникот пишуваше сторија за некоја жена која починала на 70 години, мајка која го изгубила синот. Во себе си реков: Погледни заврши животот на една мајка кога го изгубила својот син. Тој исчезна без трага. Животот и поминал во патење. Размислувам што значи да го изгубиш своето чедо и да незнаеш дали е жив, дали ќе биде пронајден или не. Ако знаеш дека починало, плачеш, го погребуваш, ја прифакаш вистината, таква каква што е, но исчезнало без трага, тоа е најголемата болка. Секако, тоа и создавало голема болка и патење на жената, животот и бил тежок, 30 години незнаела што и е со детето. Северни Кипар се до 1974 година беше под турска окупација. За времето на упаѓањето на турската војска многу луѓе исчезнаа без трага. Но нејзиниот живот е завршен, нејните маки завршија. По излегувањето од нејзиниот живот целата нејзина болка е во Царството Божјо како благодет како да е нешто драгоценно. Како што вели старец Пасиј: Кога ќе умреме прво што ќе направиме штом ќе ги отвориме очите во Царството Божје, вистината ќе ја видиме со своите очи, суштината на работите а не како што сега ги гледаме и ќе му се заблагодариме на Бога за сите маки во животот. Нема да кажеме фала ти Боже! Како убаво сум го живеел животот! Имав деца, богатство и убава работа! Ах мојот живот бил убав! НЕ! Човекот нема да се сеќава на тоа, туку ќе се секава на сите маки тешкотии и искушенија, тоа што му помогнало да го собере небеското благо. Се што е добро, е благословено од Бог, нам нема да ни припаднат венците. Нема да имаме венец од Бога поради тоа што сме поминале убав живот.

Прв дел

14- ти мај 2018 лето Господово

 

Избор од ФБ страната на:

И јас сум православен христијанин



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Духовност

Октомври 20, 2024
TviTER281

Монашки и свештенички семинар во митрополијата на Киншаса (06.09.2024 21:29)

Со Божја благодат и благослов на Неговата Светост Папата и Патријарх Александриски и на цела Африка г. Теодор II, во Митрополијата на Киншаса, во Конго, се одржаа семинари за монасите и свештениците.
Јуни 30, 2024
Avraamovo.GOSTOLJUBIE

Света Троица во Стариот Завет

„Секоја енергија која од Бога се простира на творевината и се именува со многу имиња, од Отецот излегува, низ Синот се протега, а во Духот Свет се совршува“ (Свети Григориј Ниски, „За тоа дека не смее да се говори за три Бога“). Вистината за постоењето на…

За нафората

HRISTOS.nafora
Нафората е осветен леб,кој бил принесен на жртвеникот и чија средина е извадена и…

Проскомидија

TVIT602
·Што е Проскомидија? Еретиците немаат Проскомидија. Проскомидијата е уводниот дел на…

Јован Дебарски Архиепископ Охридски (30 август/12 септември)

Сеп 13, 2021 Житија 3118
Овој свет и богоносен отец наш Јован Дебранин, Архиепископ Охридски и прв ктитор на…

Свети свештеномаченик Харалампиј

Фев 23, 2020 Житија 7588
ih3387
Секој човек со своето раѓање добива лично име по кое го препознаваат во текот на целиот…

Најново од духовност

Православен календар

 

13/11/2024 - среда

Светите апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј и Аристовул; Светиот маченик Епимах; Светиот маченик Никола Хиоски; Преподобните Спиридон и Никодим;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Стахиј, Амплиј, Урван, Наркис, Апелиј, и Аристовул 31 октомври / 13 ноември 2024

О достославни ученици Христови,вие Бисерот го најдовте,радоста со родот човечки ја споделивте,со неа исполнети маките и прогоните за трици ги...

Тропар на св. Христови апостоли  Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Тропар на св. Христови апостоли Клеопа, Терциј, Марко, Јуст и Артем 30 октомври / 12 ноември 2024

Апостоли свети Христови,трагајќи по патот на слободата Христа го пронајдовте,со учењето за бесмртноста темнината на незнаењето ја осветливте,молете се о...

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Тропар на светата Христова великомаченица преп. Анастасија Римјанка 29 октомври / 11 ноември 2024

Света девојко Анастасио,ние кои те прославуваме,срцата кон Небесата  ги подигнуваме,со солзи духовни радосно твоето име го повикуваме,моли се за нас...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная