Новинарката Ева Хеиман репортажата ја започнува вака: Биењето на камбаната по убаво сончево време го назначува почетокот на Божикната богослужба. Посетителите уште при влегувањето купуваат свеќи мали или големи од 5 до 30 круни. Внатре во црквата ги палат од веќе запалените свеки и ги поставуваат во песокот, во горниот дел за живите, а во долниот за умрените. Во црквата нема столици за седење, ги има во мал број по краевите за оние кои не можат да стојат...
Една од најголемите закани е дека ќе заборавиме да љубиме, да се споделуваме со другиот, вели владиката Климент
ПРИЛЕП - Хераклејски Климент, актуелен секретар на Светиот архиерејски синод на МПЦ, во екот на подготовките за големиот ден на Христовото раѓање - Божик, како и секогаш смирен, љубезен, продуховен и одмерен, но радосен поради тоа што последниве години се интензивира односот спрема верата, поради тоа што длабоко и искрено, како што вели, се враќа системот на вредности, воспоставен од вековната духовност на овие простори.
„Човекот на овие простори и во овој историски контекст мора постојано да го става на тест својот идентитет, во неговата етичка димензија, како етос пред се'. Таквото сознание мислам дека спонтано ги донесе луѓето повторно кон референцата на ова што облагородува и она што задолжува - кон верата. Соочувањето со верските кодекси подразбира развивање на императивот на личноста и на заедницата, на трудољубивоста, на чувството за одговорност, есенцијални вредности без кои не може да се гради стабилен општествен амбиент. Црквата може да ги даде насоките за вистинскиот пат кон восприемање на тие вредности. Луѓето го чувствуваат ова и поради тоа се враќаат ’дома’“,вели владиката Климент.
Според него, чувството на празнина и недостигот од многу нешта, како и постојаниот копнеж по изобилство, се резултат на самиот пазарен контекст, кој не' осиромашува, кој создава привид на симулирани потреби.
„Една од најголемите закани е дека ќе заборавиме да љубиме, да се споделуваме со другиот, да вложиме напор да ги препознаеме своите разлики и сличности, своите доблести и мани преку другиот. Да се љуби и да му се биде предаден на ближниот е голем подвиг и жртва. Само аскетскиот и евхаристиски етос може да ја пополни откриената празнина“, вели владиката Климент и додава:
„Раѓањето е божествен атрибут. Затоа денес, кога го славиме денот на раѓањето на Богомладенецот, да не го заборавиме раѓањето на децата како голем дар од Бога даден на човекот. Како народ заборавивме на најелементарното, а тоа е раѓањето. Во Рајот одат сите оние кои духовно и телесно раѓаат. Оние на кои им е врзана утробата, нека не премалуваат, туку нека почнат да им се радуваат на усвоените чеда, кои ја очекуваат нивната родителска љубов и топлина“, порача духовникот.
И годинава по традиција за Божик владиката Климент ќе служи литургија во градскиот манастир „Архангел Михаил“ во Варош, во присуство на многу верници.
За манастирите Зрзе, Варош и Трескавец се грижат 12 монаси и монахињи кои ја започнуваат втората декада од монашкиот живот, раснат во зрели духовни профили на личности кои, вели отецот, преземаат нови потфати. Најновиот предизвик на монасите во Зрзе е возобновувањето на манастирот „Свети Никола“ во прилепско Мариово, кој е под раководство на игуменот Никола.
Перспективите на пелагониските манастири владиката Климент ги гледа во продлабоченото и, според него, уште поголемо зближување со верниот народ, пред се', со младиот човек од ова поднебје, во негување на воспоставената соработка со локалните власти и надлежните институции за заштита на културното наследство, но и искористување на природните ресурси.
Манастирот во Зрзе е препознатлив по антологиските чудотворни икони на Христос Животодавецот и Спасител и иконата на Богородица Пелагонитиса. Во манастирот во Варош е впечатлива националната архитектура на конаците, сраснатата градба со карпите, фрескопортретите на кралот Марко и неговиот татко Волкашин, како и чудотворниот извор во манастирскиот двор опишан од Марко Цепенков.
Манастирот Трескавец со фрескоживопис од 14 век има маркантна местоположба на чудесниот Златоврв на 1.400 мeтри надморска височина, а култот на чудотворната сила на Богородица е особено почитуван од прилепчани - вели владиката, посочувајќи на посебностите на трите прилепски манастири.
А за кусо време трите прилепски манастири ќе станат значајна дестинација на туристичката карта на Македонија. „Со изградба на туристичката патека во населбата Варош, евидентна е зголемена посетеност на варошките цркви и манастирот, каде што постои ателје за иконопис, а во зародок е исто таква работилница во манастирот во Зрзе, каде што еден од браќата веќе се занимава со графички дизајн. Манастирот Трескавец е најатрактивен за домашните и странските туристи кои доаѓаат дури од Азија и од Австралија. Во Трескавец некако неочекувано и непредвидливо, спонтано се појави практика за терапија на млади луѓе кои имаат проблеми со болестите на зависност и врз основа на монашкото правило ора ет лабора се постигнуваат видливи резултати“, рече владиката Климент.
Моника Талеска -Утрински весник
{moshits}
На 12 септември Св.Синод на Романската Православна Црква го избра новиот романски патријарх, откако пред 40 дена почина неговиот претходник, патријархот Теоктист. За нов патријарх на Романската Православна Црква е избран митрополитот на Молдавија и Буковина - Даниил. Митрополитот Даниил ја исполнуваше должноста местопазител на испразнетиот патријаршиски престол во текот на овие 40 дена, откако премина патријархот Теоктист.
Митрополитот Даниил е роден во с.Добрешти, округот Лугож, Североисточна Романија, на 20 јули 1951год. Богословски факултет завршува во Сибиу (1970-1974), а потоа го продолжува своето образование на Богословскиот факултет во Букурешт (1974-1976) под менторство на прочуениот богослов проф.Димитриј Станилое. Специјализирал на протестантски и римокатолички универзитети во Франција (универзитет во Стразбур, 1976-1978) и Германија (универзитет во Фрајбург 1978-1980, кај проф. Карл Леман, сега кардинал). Во текот на 1979год. го одбранил својот прв докторат во Стразбур, а во текот на 1980год. го брани и својот втор докторат во Букурешт.
Од 1980г. постанува предавач на Екуменистичкиот институт на Светскиот совет на црквите во замокот Босе, близу градот Нион, Швајцарија. Таму останува до 1988г., кога на Преображение, 6 август, 1987г. прима монашки чин во прочуената обител Сихастрија во Молдавија, Источна Романија. На 14 август е ракоположен за ѓакон, а на 15 август – за јеромонах. На 4 март 1990 г. Веднаш после политичката промена во земјата, тој е хиротонисан за епископ на Лугож, но со служба како викарен епископ на архиепископот на Темишвар и митрополит на Банат – Николај. На 1 јули истата година е избран за архиепископ на Јаши и митрополит на Молдавија и Буковина. Така за 3 години тој стигнува до високата позиција на молдавски митрополит, прва после патријаршискиот престол.
Митрополитот Даниил е и познат богослов, тој има околу 500 статии на романски јазик и околу 100 на други јазици. Тој е еден од основачите на Богословскиот факултет во Јаши, каде што до денес е професор по Догматика, на неколку семинарии во својата епархија како и на други црковни институти. Во 2003год. беше прогласен за почесен доктор на римокатоличкиот универзитет на Светото срце во Ферфилд, Конектикат, САД.
Мнозина од мирјаните и од високиот клир сметаат, дека новоизбраниот Романски патријарх е најпогодната личност за таа служба, токму заради својата опширна и богата религиозна, социјална, образовна и културна дејност.Неговото Високопреосвештенство митрополит Даниил е основач на многу институции и издавачки проекти, симпозиуми, семинари и изложби, иницијатор и координатор на социјални, образовни и културни програми, научен работник и автор на многу книги и публикации.
Митрополитот Даниил беше еден од иницијаторите на притисокот врз веќе упокоениот патријарх Теоктист да поднесе оставка во почетокот на 90-те години, заради обвинувањата за соработка со комунистичката власт во Романија.
Интронизацијата на новоизбраниот патријарх Даниил ќе се одржи на 30 септември оваа година.
Посети: {moshits}