логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 


 

 Metodij.PROMO.jpg

  Две нови книги поезија на Митрополит Методиј (Златанов)

На 13-ти декември 2014 година,  во галеријата на МКЦ се одржа  промоција на двете нови книги поезија на Митрополит Методиј Златанов Подземна калиграфија“ и „Двојниците на Исак Добриот“.
Новите поетски остварувања во издание на Издавачкиот центар „Три“ промоторот  Жанета Вангели не беше во можност лично да ги презентира, а стиховите  ги читаше  актерот Ивица Димитриевиќ.

    Metodij.PROMO.jpg

 



  Metodij.kic.jpg

Промоција

Metodij.kic1.jpg

ПОДЗЕМНА КАЛИГРАФИЈА

Митрополит Методиј Златанов



Секоја интерпретација на уметничкото дело е однова креација на делото.
Opera aperta.
Ако е така, тогаш јас не сакам да го интерпретирам делото, не сакам да се видам повторно себе си во него, туку да го истражувам непознатото, конечно можност да се оддалечам од јас.
Отвореното уметничко дело комуницира само со отворениот ум.

Како ќе се сфати уметничкото дело?
Преку анализа или емпатија?
Аналитичката психологија е прецизна и самоуверена во процесот на сецирање, но толку немоќна, пенетрантна и дисторзирачка во чинот на синтетизирање. Емпатијата е свест за Едното. Инверзија на вредностите, но не ничеовска.

Калос графос.
Калос дромос.

На почетокот, во првите времиња Тие делуваа во подземни катакомби. Сега истите Тие, во последните времиња дејствуваат пак во подземјето на светот, таму каде нема порфир и свила, пурпур и скерлет, далеку од мерзоста на запустението, „далеку од злоимената корозија“ .
Во подземјето владее хаос, темнина, непрегледност... Навидум.

Дури и физичарот агностик знае, дека поимот хаос не е ништо повеќе од човечка категорија, произволна именка за нешто, што не му е достапно на човековото спознание, а со која сака да детерминира и контролира ентитет,
што не може ниту да го замисли.

Место, каде „мислам – значи – не постојам“.
Место на привиден мир и спокој. А, всушност, место на најголеми подвизи – „носители и носачи на промени“.

Визуелна поезија или поетична слика? Зарем дефиницијата е од некоја релевантност, кога неименливото го пронаоѓа својот облик, надвор од дуализмот на формата и содржината, на волјата и умот. Кога содржината прави отисок во формата – како да се раздвојат тие две нешта? Вистинската уметност е секогаш над-умна. Таа на интелектот му го покажува правото место, без двоумење. 

Наместо пост-авангарда
се соочуваме со мета-авангарда.

Конструктивистичките и супрематистички визии, модифицираниот постмодерен квадрат на Маљевич, кубофутуризмот, текстуалната слика, уметноста како јазик / аналитичкиот концептуализам, интерпункциската композиција, дематеријализацијата на уметничкиот предмет, симболот – лингвистички и визуелен, колективен и индивидуален, концептуалниот херметизам  - сите тие иницијални асоцијативни визии, деривати на современиот дискурс, реципиентот ад хок ги транзитира наспроти потресното сведоштво на уметникот-поет од последните времиња.
Кој созерцува.
Оној кој не се откажува од убавото, добро и вистинито пишување, наспроти сè. Оној кој секој ден го дише дадаистичкиот апсурд на надумното и безумното. Оној, кој решил одлучно да го „отсече она, што нема премин“.

На секој метафизички концепт иманентна му е деконструкцијата. На уметностите денес, не ретко - активизмот. Таканаречена ,ангажирана уметност’. Според нејзините сопствени хипер-модернистички постулати -  таа, всушност, би требало да ја препознае „ставрологијата“ како најрадикалниот социјален пресврт. Но тоа не се случува. А самата модерна веќе одамна е сместена во архивата како традиција и неповратен анахронизам.
Царува митот за прогресот.
И агонијата на „договорените вистини“.

Ако анархијата значи на другиот да му го правиме она, што сакаме нам да ни го прават, тогаш „пра-анархијата“ е пра-патот.
Во постмодерната поимот на моралот е отстранет. Псевдо пост-авангардизам.
Наместо Gesamtkunstwerk – Gesamtdatenwerk.
Констатација.
Не критика.
Во времиња, кога фашизмот е љубезен и политички коректен, кога инквизицијата е демократска, кога империјализмот е десигниран како интегрализам, кога мундијализмот дисеминира „црн полен“, тогаш Логосот „лечи со збор горчлив и оган“.
Колку повеќе закони, толку повеќе престапи. Колку повеќе забрани и казни, толку повеќе морална сатисфакција кај нарачателот. „Морални скривници“.
„Сигнални бариери“ на ѕверот.
Ѕверот не како битие, туку како систем.

Поетот создава. Создава нови лингвистички позиции.
Неологизми.
„Злобичај“.
Злото станало обичај, станало обично, очекувано.
Обичајот создава зло. Понекогаш.
Оној обичај, кој не се преиспитува. Кој се оддалечил од својата првобитна суштина, кој заборавил на својот иницијален импулс. Оној обичај, кој е деградиран во ентертеинмент. Забавна индустрија. Индустрија за обликување и осмислување на ,слободното’ време – Freizeitgestaltung, Freizeitindustrie, Freizeitgesellschaft, Freizeitgeist – „поклоници на белата врева“.
„Новоговор.“
Од фриволен фолклор до неумесна, неповнатрешнета цитатоманија. Референцата како супститут за вредност и инвенција.
„Oспорување. пресликано. во. пулс.“
Исцелители, кои ја изгубиле моќта на исцелување.
Традиција на традицијата на традицијата,
која одамна прекинала да суштествува со битието.
„Злобичајот“ како крајно отсуство на вера, знаење и срам.
„Поднебесни“ присуства.

За поетот смртта не постои, зошто тој точно знае, дека Бог не е творец на смртта.

Поетот од последните времиња ги трансцендира „виртуелните платформи“. „Апокрифната комуникација“ е неговиот насушен леб. „Неслеано и неразделно“ - со вечноста. Тој го чини видливо невидливото, поезијата како кодифицирано изобилство. Изобилство од увиди, внатрешни и надворешни борби, природни и натприродни, видливи и невидливи. Изобилство од емпатија, емпирија, епифанија.
Секое „оправдување“ за него е промашување.
Симболот, знакот и кодот го оддалечуваат од секаква патетика и сентимент на дескриптивното.
Егзотеричните елементи се рекомпонирани до непрепознатливост,
огледални орнаменти од Бабилон, чија референтна точка се тие самите.
Езотеричните инскрипции мезмерираат.
Сетилноста и афектот поетотот ги заменува со изблици на освоени вистини во бденијата „без сон“.
Елементи „без опис“ - како суптитут за нарација.
Нарацијата е во окото на набљудувачот.
Знаењето е во окото на набљудувачот.
И незнаењето, исто така.
Уметноста - како епистемолошка метафора.
Недопрен од овој свет го добива одговорот на сите прашања.

Во моменти на „просба“ тој се менува себе си, или/и бива менуван?
Конечноста на оваа димензија не го спречува да ја искуси небесната „радост“ при небесното творење тука и сега.
„Сомилост.“ „Доброволни ропства“.
„Сум“.

Мудрецот го преиспитува секое „темно место“ пред конечното слевање во бесконечното. Немилосрден кон „недоносените амбиции.“
Бесчувствителен кон „рогот на фантомските изобилства“.
За мудрецот „изборот е еден“ и „векот безлетен“.
Врвната наука на „поинакви распетија“.
„Ставрологија“.
„Инертните сечила на исчекувањето и споменот“ тој ги презира.
Без прескрипции. Интроспективно.

Едно време, две времиња и половина време. „42“ месеца?
Еден постструктуралист минатиот век забележа:  „Секогаш веќе апокалипса“.
Иманентни последни времиња.
Мудриот копнее по осмиот ден. По вечниот град, каде нема храм, зошто Седржителот и Агнецот се неговиот храм.

Прима материја, која поетот ја претвора во ултима материја.
Реагенсот за тоа е крвта.
,Дај крв, земи дух.’


Жанета Вангели

 Metodij.kic.jpg

  Metodij.kic.jpg

  Metodij.kic.jpg

  Metodij.kic.jpg

 Metodij.kic.jpg

  Metodij.kic.jpg

  Metodij.kic.jpg

Друго:

 Promocija.Kaskadi.jpg

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

Прот. Александар Шмеман: ПРИКАЗНАТА ЗА СТРАШНИОТ СУД- НЕДЕЛНИ БЕСЕДИ (8)

За големото мнозинство на верни луѓе Великиот Пост - тоа, пред се, е кратката молитва, позната под името молитва на Ефрем Сирин, еден од источните христијански учители од ИВ век...

Месопусна недела: Страшниот суд

Месопусна недела: Страшниот суд

Христијанската љубов е „возможна невозможност“ да се види Христос во секој човек, кој и да е, човекот што Бог, по Својата вечна и тајна промисла, решил да го воведе во...

Митрополит Струмички Наум: Социјалните мрежи и антисоборното однесување: Современи предизвици за црковното единство

Митрополит Струмички Наум: Социјалните мрежи и антисоборното однесување: Современи предизвици за црковното единство

Многу е карактеристично за ваквата заедница што внатре во неа никогаш и од никого не може да се чуе слово за умно-срдечната молитва, додека пак, што било друго од коешто...

БEСEДА  за Прeсвeтата Дeва Бoгoрoдица

БEСEДА за Прeсвeтата Дeва Бoгoрoдица

Или, акo e слугинка oнаа кoја крoткo и мoлчаливo ги пoднeсува ситe наврeди и тeшкoтии, oчeкувајќи самo награда oд свoјoт гoспoдар, тoгаш пак e Прeсвeта Дeва, првата и најдoбрата oд...

Митрополит Струмички Наум: ДЕЈСТВУВАЊЕ СЕГА И ОВДЕ

Митрополит Струмички Наум: ДЕЈСТВУВАЊЕ СЕГА И ОВДЕ

Последици од умислениот живот таму и некогаш се: очајание и напуштање на конкретниот подвиг, апокалиптични проекции во кризни ситуации, зависност од социјални мрежи, неуспех, неблагодарност, незадоволство, незнаење итн...Има и друго...

БEСEДА за тoа какo на Бoга му e најмил чoвeкoт и на чoвeкoт - Бoг

БEСEДА за тoа какo на Бoга му e најмил чoвeкoт и на чoвeкoт - Бoг

Љубoвта на хрстијанинoт, пак, би мeжeла да рeчe: “Ти, Гoспoди, ми даваш здравјe и тoа e дoбрo. Ти ја палиш свeтлината, пушташ дoждoви, сo грoм вoздухoт гo oсвeжуваш и тoа...

Дедо Наум: Кој има уши да чуе и отворено срце за да разбере..

Дедо Наум: Кој има уши да чуе и отворено срце за да разбере..

Да повторам, единствена Глава на Црквата е Христос, а Епископот се почитува како оној што е на место и обличје Христово, како икона Христова. Ова го потврдува и Самиот Господ...

БEСEДА  за задoвoлувањe сo oна штo ни e најпoтрeбнo

БEСEДА за задoвoлувањe сo oна штo ни e најпoтрeбнo

 Пoбeдата e главнoтo задoвoлствo на oниe кoи сe бoрат. А христијанитe сe, браќа, вo нeпрeстајна бoрба, вo бoрба за пoбeда на духoт над матeријата. Вo бoрбата за прeoвладувањe на вишиoт...

Св. Јован Шангајски: Богојавление

Св. Јован Шангајски: Богојавление

За да се овозможи оваа промена, за природата да се подготви за непропадливоста која ќе настапи после судниот ден, Христос дојде на водите Јордански. Слегувајќи во Јордан, Христос не ги...

« »

Православен календар

 

28/02/2025 - петок


Светиот апостол Онисим; Преподобен Евсевиј; Преподобните Пафнутиј и Ефросинија;

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светите Христови 12 маченици – Памфил, Порфириј, Валент, Павле и др.01 март/16 февруари 2025

Тропар на светите Христови 12 маченици – Памфил, Порфириј, Валент, Павле и др.01 март/16 февруари 2025

Дванаесет ѕвезди пред престолот Божји,Памфил мудриот кој Порфирија преку пустинакон Небеса го приведе,Валент од чија уста Писмото Свето непрестано течеше,Павле...

Тропар на светиот апостол Христов Онисим 28 февруари / 15 февруари 2025

Тропар на светиот апостол Христов Онисим 28 февруари / 15 февруари 2025

Ти, кој од робување на човекоткон робување на Бога беше приведенТи, кој светии послужуваше и незнабожциво вера спасоносна приведуваше,Онисиме свети,...

Тропар на  преподобниот и рамноапостолен Кирил учител словенски 27 февруари / 14 февруари 2025

Тропар на преподобниот и рамноапостолен Кирил учител словенски 27 февруари / 14 февруари 2025

Уште од пелени, ти благоглаголив, ревносно Премудроста своја сестра ја направи;и така, Пресветлата ја појми како чиста девица.Примајќи ја, ја ...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная