логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка

 3.angeli.so.truba

НЕВИДЛИВА БОРБА

Преподобен Aрсениј Бока (1910 -1989) јеромонах, еден од исповедниците за време на комунистичкиот период во Романија. Дипломирал на Богословската академија во Сибиу и на Институтот „Беле Арте" во Букурешт, а истовремено студирал и медицина на Медицинскиот универзитет во Букурешт. По четири месеци поминати на Света Гора, стапил во манастирот Бранковејану, во Самбата де Сус, каде што бил игумен до 1948 Година, а потоа бил преместен во манастирот Прислоп. Во мај 1959 година бил изгонет од манастирот од страна на тогашната власт и неколкупати бил затворан. Откако бил ослободен, не му било дозволено да служи и бил под постојан надзор па Секуритате. Бил исклучително харизматична личност - додека живеел во манастир кај него за совет доаѓале по илјада луѓе дневно, а на неговите Литургии присуствувале и до десет илјади луѓе. Се упокоил на 28 ноември 1989 година.

„МИЛОСТИВ НЕПРИЈАТЕЛ И ПОДМОЛЕН ПРИЈАТЕЛ"

Еднаш кога непријателот на нашето спасeние е поразен од совладувањето на првата и најлесна пречка што тој ја поставил на патот на Божјите воини, гордоста нема да му дозволи да се предаде. Тој поставува втора пречка, користејќи ги телесните гревови, а особено похотата на телото. Телото моли за милост кога ја започнува својата битка за спасение; ова е малигната жалба на бесмртноста. Тоа не смее да се слуша. Мора да биде уништено, во корен, за природата повторно да стане чиста. Поради тоа, Светите отци го нарекуваат телото „милостив непријател и подмолен пријател". Во текот на своето небрежно однесување кон своето спасение, телото ќе се истроши во похот и страсти, во разврат што ќе го распушти, кој ќе му ја одземе контролата на умот или, подобро речено, ќе го тргне умот од неговото управување над телото. Телото тогаш се бунтува против умот и го измачува на сите можни начини. свртувајќи го против Бог, „бидејќи телесното мудрување е непријателство против Бог; на законот Божји тоа не му се покорува. ниту, пак, може". Поради тоа, секој од нас носи бреме на својот грб - нашето тело. Од оваа состојба до состојбата да го направиме нашето тело храм или Црква на Светиот Дух мораме речиси постојано да водиме војна, во текот на сиот живот. Со оглед на тоа дека телото по природа е глуво, слепо и немо, не можеме да го прилагодиме, освен преку работа и глад, кои мораме да ги практикуваме разумно, на начин што е безбеден за нашето здравје. Гладта и работата го скротуваат телото, и тоа повеќе не Му е непријател на Бог. Молитвата и постот го истеруваат злото на похотата и гневот од телото. Гладта ги скротува ѕверовите.
Најмногу се препорачува битката да се води под раководство на опитен свештеник, кој е способен да ги процени нивото, потребата и силата што му се потребни на секој човек за да остане на патот. Тоа значи дека постот мора да се прилагоди според возраста и здравствената состојба - иако постот оздравува многу луге - давајќи повеќе сила за борба со искушенијата. Постот бара умереност. Оние што се втурнале во пост без совет од свештеник да практикуваат умереност, заостануваат на патот на покајанието. Токму поради тие луѓе што брзаат во борбата со своите страсти, Светите отци укажуваат на умереноста како на најголема добродетел, покажувајќи дека многумина од оние што избрзуваат страдаат од премногу пост. Острастената љубов на луѓето кон нивните тела свртува многумина против нивниот духовник, нивниот свештеник. Иако непријателството може да трае кратко, оваа болест некои луѓе ги оттргнува од патот; други, пак, чиј ум е со повредена гордост, го избегнуваат својот духовник, иако совеста им вели дека не смеат да го прават тоа. Во време на смирение, кога секој е искушуван, дури и на овие луѓе им е дозволено да ја надминат втората пречка, наидувајќи на прифаќање во нивната потрага по спасение.

НЕЧИСТО ПОТОМСТВО

Свети Максим Исповедник самољубието го нарекува „првиот потомок на ѓаволот". Тоа е втората пречка што ѓаволот ја подигнува во нас: похотата на телото, што е, всушност, јадрото на гордоста. Спасителот побара од нас да одлучиме дали сме подготвени да се одречеме од себеси во такви моменти, велејќи: „Ако некој сака да врви по Мене. нека се одрече од себе. нека го земе крстот свој и нека оди по Мене" (Лука 9,23). Но, самоодрекувањето го вкусиле од опит само оние што го издигнале својот ум над суетните нешта, се одвоиле од овоземната љубов и ја насочиле својата љубов целосно кон Бог. Со други зборови, ако Бог му помогнал некому да се ослободи од овоземната љубов, Тој ќе му помогне и да се ослободи од врските на самољубието.
Кога со цело срце искрено сакате да ја поминете втората пречка - гревовите на умот, пречка што прави да верувате дека вие сте центарот на универзумот, Бог ја зголемува Својата љубов кон вас. Како резултат на тоа, колку повеќе расте вашата љубов кон Бог. толку поголема станува пречката. Навистина, само Божјата огнена љу6ов може да го уништи човековото телесно самољубие, украсено со гордост, и да го претвори во пепел. согорувајќи го во пламенот на смирението. Вообичаено, не можеме да предвидиме на какви големи опасности може да не изложи самољубието, но можеме да станеме свесни за нив преку согледувањето на грижата што Бог ја покажува кон нас, Кој ни помага во избавувањето и дозволува да не снајдат страдања и маки, се додека не ни се смачи од самољу6ието и не сфатиме дека се овоземно е одвратно; инаку, нема да можеме да умреме за себеси, за да живееме за Бог. Од таа причина, сите Отци бегале од земната слава и биле подготвени да претрпат дури и срам и навреди од други луѓе, и на тој начин го убивале подмолниот изданок на ѓаволот, а ја привлекувале Божјата милост.
Оние што се избавуваат од внатрешната заплетканост во самољубието преку прифаќање на Божјиот дар. и кои ја исповедаат верата. се како странци и туѓинци на оваа земја. Оти, „затоа и воздишуваме, копнеејќи да се облечеме во своето небесно живеалиште" (2 Кор. 5, 2). Поради тоа, мудро употребувајќи го нашето расудување, мораме да го совладуваме телото и да ги умртвиме неговите грешни дела. Зборовите на нашиот Спасител го посведочуваат тоа: „КОЈ ќе ја запази душата своја, ќе ја загуби, а кој ќе ја загуби душата своја заради мене, ќе ја зачува" (Матеј 10, 39). Оттука, сфаќаме дека човекот што повеќе живее по телото отколку по духот ќе го изгуби својот живот. Истите зборови ги слушаме кажани и на друг начин: „Зашто, кој сака да ја спаси својата душа, ќе ја загуби; а кој ја загуби својата душа заради Мене и Евангелието, тој ќе ја спаси" (Марко 8, 35). Душата има и острастена страна, која, навикната на лошите навики на телото кое живее небрежно, е силно приврзана за своземните задоволства и не сака телото да умре, туку напротив, посакува овој привремен живот да трае вечно. Можеби ова е причината зошто Бог создал толку немирен живот, за на крај човекот да се умори од него. Посиромашните луѓе се многу посреќни од побогатите, бидејќи се ослободени од задоволствата на животот. Богатиот човек вели: „Душо, ти имаш многу добра, приготвени за многу години; јади, пиј и весели се“. Поради тоа, Бог го нарекол „безумник" (Лука 12. 20). Затоа, за да бидеме спасени, мораме да се ослободиме од наклонетоста на душата да биде проголтана од телесни страсти. богатства и овоземни нешта, кои ќе останат овде. Доколку не ја уништиме оваа наклонетост кон овоземното, ќе ја загубиме нашата душа.
Но, се уште не сме ги избегнале замките, бидејќи постојат и луѓе кои со постојан подвиг ја очистуваат својата душа од страстите - а душата си има свои страсти: свое мислење, суета и гордост. Ако човекот се ослободи од овие лажни радости, наместо нив Бог ќе им подари вистински небесни радости. Сега, откако душата е очистена, доаѓа нова опасност: да се вљубиме во нашата душа до толкава мера што таа слабее и на крај станува изгубена. Прекумерна радост, дури и за вистински небесни дарови, може да причини да заборавите дека се уште не сте излегле од ова царство на искушенија. Но, спасената душа е душа која повеќе не живее за себе. туку за бог; тоа е избавена душа која не живее во овој свет. Целото постоење на душата со љубов што извира од неа се одвива околу Бог. Бог прави душата да заборави на своето постоење. а кога душата се враќа во овој свет, таа почнува да се мрази себеси. Свети Јован Богослов ни дава точен поглед на оваа трета фаза од борбата со себеси, следејќи ги божјите зборови: „Кој ја сака душата своја, ќе ја загуби; а кој ја мрази душата своја на овој свет, ќе ја запази за живот вечен" (Јован 12, 25). Ако духовно светиме како сонце, нешто што им се случува само на неколкумина, треба да се потсетиме на нешто: ние, како човечки битија, не му припагаме на овој свет и не треба да ја трошиме својата љубов на овоземни нешта. Кога ќе дојдеме до таков заклучок, тогаш Божјата љубов гори во нас, а ја изгорува и втората пречка што стои на патот што не враќа Дома. Оние што ја презеле контролата над сите свои човечки сили и ги обединиле истите, пренасочувајќи ги од ОВОЈ свет кон Бог, тие ги освоиле и светот и себеси.

превод од англиски: Крум Велков

 

Избор:

ПРЕМИН бр.141/142

 

 



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

Видео содржини

dobrotoljubie

Беседи

БEСEДА за ужасoт на прирoдата при смртта на Гoспoда

БEСEДА за ужасoт на прирoдата при смртта на Гoспoда

И зeмјата сe затрeсe и карпи паднаа (Мт. 27:51). O какoв страшeн укoр на луѓeтo! И мртвата прирoда Гo пoзнала Oнoј Кoгo луѓeтo нe мoжeлe да Гo пoзнаат. Сeта нeма...

 Митрополит Струмички Наум : Потешко ни беше да бегаме

Митрополит Струмички Наум : Потешко ни беше да бегаме

Некаде, некој има убаво кажано дека колку повеќе се доближуваме до Голгота, следејќи Го верно Христос, толку помалку луѓе (духовни чеда, пријатели) гледаме околу нас. Но, ништо чудно. Знаеме и...

Св. Јован Златоуст -  За Лазар, Слово 6

Св. Јован Златоуст - За Лазар, Слово 6

Уште колку пари? Уште колку богатство? Уште колку великолепни зданија? Уште колку бездушна приврзаност спрема задоволствата? Еве се случи земјотрес; каква полза ни донесе богатството? Нечиј труд пропадна, изсчезна имотот...

„Лазаре, излези надвор“

„Лазаре, излези надвор“

Тие Негови зборови, пред сè, значат дека нема смрт за оние кои веруваат во Христа, зашто Христос подоцна на Марта ѝ вели: „Јас сум воскресението и животот; кој верува во...

презвитер Горан Стојчевски: ЛИТУРГИЈАТА – ДВИЖЕЧКАТА СИЛА НА СВЕТОТ

презвитер Горан Стојчевски: ЛИТУРГИЈАТА – ДВИЖЕЧКАТА СИЛА НА СВЕТОТ

„Благодарење. Тајна што не требаше да остане толку тајна. Непроценлив дар, незаслужен. Дело Христово во кое постојано се учествува иако само еднаш се случи. Соборно сведоштво во личен подвиг подготвено....

БEСEДА  за пoмирувањeтo на лoшитe заради злoтo

БEСEДА за пoмирувањeтo на лoшитe заради злoтo

И дeнeс мeѓусeбнитe прoтивници сe пoмируваат кoга трeба да сe нападнe и да сe oсуди Гoспoд. Има мнoгу кoи сe кoлат пoмeѓу сeбe дoдeка нe им гo спoмнeтe имeтo Гoспoдoвo....

БEСEДА  за наслeдникoт и за рoбoт

БEСEДА за наслeдникoт и за рoбoт

Зoштo дoјдe Христoс на Зeмјата, браќа? Да нè направи пoдoбри oд рoбoвитe, да ни дадe правo какo синoви и дoлжнoст какo гoспoдари. Правo на синoвитe e сo имeтo Христoвo да...

БEСEДА за oбјавeнитe тајни

БEСEДА за oбјавeнитe тајни

Злoстoрник станува oнoј чoвeк кoј ќe пoвeрува дeка дeлата чoвeчки мoжат да сe скријат. Така мислeлe и eврeјскитe старeшини кoи вo тајнoст гo пoдгoтвуваа свoeтo злoстoрствo над Христа Гoспoда, тајнo...

Архива:Митрополит Струмички Наум:Тример (06.03.2022)

Архива:Митрополит Струмички Наум:Тример (06.03.2022)

Влегуваме во периодот на Големиот пост. Почнуваме со ’тримерот‘. Во Црквата Божја ова не е само период со некој посебен ред и правила, ова е, пред сè, период на посебна...

« »

Православен календар

 

18/04/2025 - петок


Велигденски пости;
(строг пост)

Велик петок; Светите маченици Агатопод и Теодул; Преподобен Марко Трачески; Преподобна Теодора Солунска;

 

Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот Христов исповедник преподобен Никита 16 април/3 април   2025

Тропар на светиот Христов исповедник преподобен Никита 16 април/3 април 2025

Исповедниче на православието,пастиру на овците словесни,велик молитвенику, од Никифора преподобниотдуховно роден, од Тарасие Патријархотсо оклопот на свештенство облечен,

 Тропар на преподобниот отец наш Тит чудотворец 15 април / 2 април 2025

Тропар на преподобниот отец наш Тит чудотворец 15 април / 2 април 2025

Небесата сведочат за твоите подвизи,преподобен оче наш Тите,земјата те восфалува со сведоштво на твоите ученици,кои по делата на верата твоја...

Тропар на светата преподобна мајка Марија Египетска 14 април/1 април 2025

Тропар на светата преподобна мајка Марија Египетска 14 април/1 април 2025

Пустината се напоисо твоите топли солзипесокта ја претвориво молитви кон Бога непрестајниветрот ја пренесе милоста Божја по твоите молитвидо оние...

Манастирски посни рецепти

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная