Ве информираме дека во Националната галерија на Македонија, објект Мала станица, на 10 јуни 2015 година (среда) во 20 часот, ќе се отвори јубилејна изложба 55 Години творештво на Борис Николоски.
Кариерата на скулпторот Николоски започна во 1959 кога тој почна да ги користи методите предложени од неговиот професор Франтишек Смерду (на Словенската Академија за ликовна уметност). Заробени во наставните програми, неговите скулптури (најчесто портрети во мермер, камен, понекогаш во метал) имаа интимни и камерни атрибути.
Бранот на модернизмот, или поконкретно навлегувањето на апстрактната мисла, бргу и „масивно“ влијаеше на македонската скулптура. Борис Николоски преминот кон апстрактната пластичност го направи со стилизација во моделирањето на формите. Одеците на фигуративната уметност беа постојано присутни. Тој никогаш не се обиде да ја расчисти врската помеѓу фигуративното и апстрактното, но многу бргу се врати на фигуративното и остана доследен до ден денес. Морфолошката и естетската поларизација на фигуративната скулптура беше неговата главна идеја и мотив да создава форми, додека пак апстрактното и асоцијативното беа неизбежни. Јасно дефинираните форми постојано потсетуваа на нешто реално во нивната есенцијаност, додека истовремено тие водат до нешто друго имагинарно, бидејќи делата се изградени од елементи и фрагменти кои го прошируваат разбирањето, на пример, како симболи со двосмислено значење. Сепак, конечниот резултат се наоѓа во таканаречената антифигуративност бидејќи структурата на неговата форма се менува во застарена содржина, можеби дури и во „апсолутна“ форма за која вообичаено се користат детерминантите на апстрактност. Архаичниот аспект со митолошки знаци се смета како потребно наведување, или попрецизно како мотив.
Во исто време, Николоски создаде стилизирани човечки фигури (глави и цели фигури). Тој, исто така, обично намерно ги остава површините на скулптурите недовршени. Необработената површина има двојна улога: да се истакне експресивноста на материјалот и да се обиде да се издвои формата од конкретната тема. Очигледно е дека Николоски се враќа на ситуацијата каде човечката порака е битна. Тој се наврати на старите форми кои содржат патетични гестикулации или идеализиран портрет. Исчезна неговиот некомпромисен став за прифаќање на формулите за антитрадиционалното во модерната скулптура, а исто така и неговата загриженост за пулсот на времето и грижата за еластичните квалитети кои ја издигнаа на пиедесталот неговата уметност.
Со оваа изложба авторот ќе го прослави својот јубилеј 80 години живот и 55 години творештво и ќе изложи дела од последните десетина години - графити, цртежи, графити на платно, теракота, креда на платно фиксирано и лакирано...
Со почит,
Национална галерија на Македонија