логоFacebook  Twitter  YouTube  eMail

Кожувчанка


П.  Против кого бил свикан првиот собор?      

ОПрвиот Вселенски собор бил свикан во 325 година по Р. Х. , а од почетокот на светот во 5833 го- дина, во 12. година од владеењето на Константин Велики, во градот Никеја и го сочинуваа 318 Свети Оци. Најстари Свети Оци на овој собор беа: Александар Константинополски, Александар Алек-сандриски, свети  Никола Мирликиски, Евстатиј Антиохиски, свети Спиридон Тримитунски и Макариј Ерусалимски. Силвестер Римски испратил свои посла- ници. Овој собор беше свикан против Ариј, поранешен александриски свештеник, којшто хулеше на Синот Божји, зашто го нарече создание, а не Бог Создател  и 11единосуштен на Отецот и говореше дека имало време кога Тој не егзистирал. На овој собор Отците го изло- жија учењето што исповедува дека  Синот   е рам-  ночесен   и   рамнопрестолен - едносуштен на Отецот, потоа ја установија Пасхата да се празнува онака како што сега ја празнуваме и донесоа и други правила. Ариј со непокајаните истомисленици на  Соборот ги проколна за навек.      

Од Првиот до Вториот собор поминаа 55 години.   Вториот Вселенски собор беше во 380 година, во Цариград, во времето на владеењето на Теодосиј Велики и во времето на Свети Григориј Богослов, Нектариј Константинополски, Кирил Ерусалимски, Тимотеј Александриски, Мелетиј Антиохиски и други светители. Вкупно беа 150 Свети Отци. Се собраа против Константинополскиот патријарх Македониј, злочестивиот хулник на Светиот Дух, за кого тврдеше дека е создание, а не Бог и не еднаков по суштество со Отецот. Но Светите Отци го исповедаа Светиот Дух како рамночесен на Отецот и Синот, којшто исходува од Отецот и е рамнопоклонен на Отецот и Синот.       Имаше ли на тој собор и други еретици?       Беа и едномислениците на Аполинариј. Заблудата на Аполинариј се состоеше во тоа што тој учеше дека Синот Божји имал една плот и една душа, и, според тоа, ако умре телото, би умрело и божеството и сè друго.      

Од Вториот до Третиот собор поминаа 51 година. Третиот Вселенски собор беше свикан во 413 година од Р. Х. во времето на царствувањето на Теодосиј  Помладиот,  во  градот  Ефест.  Тоа беше во 12времето на Кирил Александриски, Јувенал Ерусалим- ски и Мамон Ефески. На овој собор присуствуваа 200 Свети Отци. Соборот беше свикан против злочестиви- от патријарх цариградски Несториј, којшто велеше дека во Христа има две природи, но и две ипостаси (Божествена и човечка) и учеше дека Христос се роди од Дева како обичен човек (а не како Богочовек); потоа Марија Дева не ја нарекуваше Богородица, туку Христородица и многу други злохулни ереси. Затоа на овој собор беше осуден и казнет и од Бога за своето безумие така што неговиот богохулен јазик црвоса.    

Од Третиот до Четвртиот собор поминаа 20 години.     Четвртиот Вселенски собор беше во 451 година за времето на владеењето на цар Маркијан, во градот Халкидон, во времето на Анатолиј, патријарх цари- градски, Јувенал Ерусалимски и Максим Антиохиски. На овој собор присуствуваа 630 Свети Отци. Соборот беше против злочестивиот патријарх александриски Диоскор и архимандритот Евтихиј. Тие исповедуваа дека Господ наш Исус Христос е единосуштен на Оте- цот, но во сфаќањето на неговата човечка природа  проповедаа нечестива хула, т. е. ги слеваа во Него двете природи - божествената и човечката и признаваа дека по нивното соединување постанала една природа, така што и на Божеството му ги припишува и страда- нијата, маките и тагите. Понатака уште говореа дека Господ не е со еднаква природа како нас и дека не примил плот од девствената крв, туку бил вооплотен на божествен и неискажан начин. Поради ваквите занесувања, светиот собор ги отфрли и ги анатемиса и утврди  дека  нашиот  Господ  Исус Христос е совршен 13Бог и совршен човек во две природи, така што природите ниту се разделиле во две Ипостаси  или двајца Синови, ниту се слеале во една природа.       Ова еретичко исповедание, што беше проколнато на Четвртиот собор, до денес го одржуваат Монофизитите (Ерменците) и тоа монофизитско (ер- менско) толкување се состои во расколничкото дво- прстие, при што показалецот, стоејќи исправено, го означува Божеството, а свитканиот прст под показа- лецот - човештвото. Со тоа толкување се укажува и на причината зашто прстот  што го означува Христо-вото човештво е свиткан: зашто Христос слезе на земјава, приклонувајќи ги небесата со своето човешт- во. Според тоа, Тој го симнал од небото на земјава готовото човештво и со него се вселил во утробата на Дева, а не го примил човештвото од девствената крв. Од ова монофизитско мудрување за двата прста и за Христовото овоплотување следува и тоа дека три прс- та се сложуваат во името на Пресветата Троица и бидејќи во Христа беше Светото Тројство, следува дека се овоплотило Светото Тројство, а не еден од Троицата - Синот Божји.       Затоа Монофизитите (Ерменците) и кон Трисвја- тое додаваат: Кој што се распна поради нас за нас. Со таквото злохулно монофизитско толкување расколни- ците го признаваат своето двопрстие како најголема светиња за основа на спасението и христијанството. Таквиот крст го нарекуваат старински и го превозне- суваат својот крст, не само над постојниот крст, туку повисоко и од Христа.      

Од Четвртиот до Петтиот собор поминаа 172 годи ни. Петтиот Вселенски собор беше во Константино- пол во 553 година, во времето на владеењето на Јустинијан Велики. На него присуствуваа 160 Свети Отци. Најстарите од нив беа: Евтихиј Константино- полски, Аполинариј Александриски, Домн Антиохи- ски и Дамјан Созополитски. Овој свет собор го довр-ши и го утврди она што беше  решено  на Халкидон-  скиот  и ја проколна новата ерес за последните маки што настана врз старите погрешни учења на јереј Ориген, Евгариј и Дидим. Еретиците го засноваа свое- то учење на зборовите: Господ е штедар и милостив и не се гневи до крај”“ (Пс. 102,9), но ги забораваа Христовите евангелски зборови: И овие ќе одат во вечна мака, а праведниците во вечен живот (Мт. гл. 25). Зборовите од псалмата дека Господ не се гневи до крај се однесуваат на овој живот, како што се и зборовите на седмата псалма: Бог е праведен судија,  и силен и долготрпелив и не се гневи секој ден”“. Но  тоа што следи потоа мора да нèèè загрижи: Но ако не  се покаете,  Тој ќе  го  очисти своето оружје, ќе  го затегне својот лак и ќе го насочи, и ја затега смртната стрела, а стрелите свои ги вжарува”. Ориген,  исто така, говорел  дека  нема да воскресне нашата  плот, бидејќи душите преминуваат  од  тело во тело и многу други темнохулни  работи  што овој со- бор ги отфрли.      

Од Петтиот до Шестиот собор поминаа 128 год.  Шестиот вселенски собор се одржа во 680 година во времето на  Константин  Брадатиот. На  него прис- уствуваа 171 Свети Отци. Најстарите на него беа: Георги  патријархот  Константинополски,  Теофан Антиохиски,    Петар,    монахот   од Александрија  и дру-  15ги Свети Отци. Овој собор беше  свикан  против ед- „новолјистите (монотелитите): Теодор, епископот Фар- ански, Гонориј, папата Римски, Павле, Пир, Сергиј, Петар  Гугнив,  бившите  епископи  константинопол- ски, Макариј Антиохиски, Кир Александриски ере- соучителот, старецот Полихрониј и нивните истоми- сленици коишто говореа дека во  Христа  постоеше са- мо една волја. На овој свет собор беше изложено уче- њето дека Христос Бог има две природи и две волји, а Ипостас  една - Бог Слово;  изложиле уште 102 прави- ла.      

Од Шестиот до Седмиот собор поминаа 117 год.Седмиот вселенски собор беше одржан во Никеја во 797 година, во времето на владеењето на Констан- тин и неговата мајка Ирина. На него присуствуваа 167 Свети Отци, во присуство на посланиците присутни беа и  римскиот  папа  Андријан  и  Тарасиј Цариград- ски,  иконоборците, кои беа проколнати, зашто пропо- ведаа дека нашиот Господ Исус Христос е неопислив по Бо- жество, а опислив по човештвото. И воведоа поклону- вање на Неговиот Пречист лик, и на Неговата Мајка и на сите светии. Овој собор изложил и 22 правила.

    

ПШто е иконата?      
О.  Иконата е слика на оригиналниот лик.     

П. Ако иконата не е Бог, зошто ја почитуваме?       
О.  Не е Бог, туку е слика за Бога, поради што и се почитува.  

П.  Пред споменатите собори имаше ли и некои други?    
О.  Имаше уште во времето на апостолите во Ерусалим и во други места по апостолите; а за Апостолскиот собор во Ерусалим ни раскажуваат Делата апостолски, напишани од св. евангелист Лука (Гл. 15).     

ПДали сите собори беа вистински и остану- ваат вистински?      
О.  Сите се вистински, затоа што над нив бдееше Главата - почетокот на нашата вера на која се утврдува.      

П. Символот на Патријархот Атанасиј каде е напишан?      
О.  Го има во Псалтирот.     

П.  Како почнува?      
О.  Ако некој сака да се спаси, пред сèè,è треба да ја одржува католичката вера, и ако не извршува непорочни дела, без сомнение ќе погине.


П.  Што е католичката вера?      
О.  Да се верува во единствениот Бог, Славен во Троица, и Троицата во Единица да се почитува, како што нè поучува симболот.     

П.  Што значи католик?           
О.  Сеопшт, соборен, согласен, вселенски.
_______________
* Зборот " католичка” или католическа значи - универзална, сеопшта, вселенска. И нашата - православната вера се нарекува католическа, и Цариградскиот патријарх во својата титула се нарекува католически. Но овој збор низ времето постанал препознатлив повеќе за Западната (Римо-католичката) црква.        


СВЕТИ ДИМИТРИЕ РОСТОВСКИ

ПРАШАЊА И КРАТКИ ОДГОВОРИ ЗА ВЕРАТА И ЗА СÈ ДРУГО ШТО ТРЕБА ДА ГО ЗНАЕ ХРИСТИЈАНИНОТ

Со благослов на Неговото Високопреосвештенство
Митрополит Дебарско-кичевски
Г. Г. Тимотеј

Издава
Издавачка установа  К а н е о “ при Дебарско-кичевска епархија - Охрид

Уредник и превод: Диме Кочовски, протојереј

Лектура: Д-р Стојан Ристески

О Х Р И Д
1995



dobrotoljubie

Поуки од Светите Отци

dobrotoljubie

Други прашања за верата

Православен календар (2)

 

25/12/2024 - среда

Божикен пост (пост на масло)

+Свети Спиридон Чудотворец, епископ Тримифунтски; Светиот свештеномаченик Александар, епископ Ерусалимски; Светиот маченик Разумник; Преподобен Герман Алјаски;
Правила и одредби на Православната Црква за постот
Православен календар за овој месец - МПЦ

Кожувчанка

Молитви кон Пресвета Богородица за секој ден во седмицата

 Радувај се, Ти Која од ангелот ја прими радоста на добрата вест дека Бог Слово ќе прими тело од Тебе! Радувај се оти го носеше Создателот во Твојата утроба! Радувај се Ти Која го роди Бога во тело, Спасителот на светот! Повеќе...

Тропар

Тропар на светиот Спиридон чудотворец 12 декември / 25 декември 2024

Тропар на светиот Спиридон чудотворец 12 декември / 25 декември 2024

Спиридоне, Богоносен оче наш,на Првиот Собор ти се покажа поборник и чудотворец.Затоа, мртвата од гробот ти прозбори,и змијата во злато...

Тропар на светиот Христов Столпник Данило преподобен 11 декември / 24 декември 2024

Тропар на светиот Христов Столпник Данило преподобен 11 декември / 24 декември 2024

Смирението твое о, Данило столпнику,по молитвите на твоите родители,со заштитиништвото на великиот Симеон,пат кон небесата ти отвори,а ангелите и луѓето...

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Тропар на св. Христови маченици Мина, Ермоген и Евграф 10 декември / 23 декември 2024

Велики сте вие Мино и Ермогене,кои лично Христово присуство вовашите страдања измоливте.Благодатта преку вас не само Евграфа туку и целото...

Духовната убавина на Богородица се пројавува и во моментот на Распнувањето на Нејзиниот Син

Тебе, Богородице поборнице – војвотко, ние слугите Твои, откако се избавивме од зло, Ти пееме победни и благодарствени песни. Ти имаш сила непобедна, од секакви опасности ослободи не за да Ти пееме : Радуј се, Невесто Неневесна! Повеќе...

Болестите според светоотечкото учење

Значи, не се надевај на лекарска вештина без благодат и не ја отфрлај своеволно, туку моли Го Бога да ја спознаеш причината за казната, а потоа моли за избавување од немоќта, трпејќи сечење, горење, горчливи лекови и сите лекарски казни Повеќе...

Свети Лука Симтерополски: Архиепископ и хирург

Едноставно е да се претпостави дека професорот – епископ, соединувајќи го во своите раце крстот и скалпелот, ги порази современиците токму со тоа необично соединување на двете разновидни сфери на активност.  Повеќе...

Духовни поуки: „Помоли се за мене“

Со Бога зборувај многу, а со луѓето малку; ако во Божјиот закон се подучуваш - ќе успееш и во едното и во другото. Повеќе...

Живот без стрес

Ако разбереме што се крие зад стресот, ако ја видиме лагата, која што се крие зад него, на крајот ќе увидиме дека не постои причина за да бидеме во стрес.. Повеќе...

Митрополит Струмички Наум - Да пораснеме барем до Стариот Завет

И не само што немаат туку се и очигледна пречка за влез во Царството Небесно, и пречка да се сфати и пренесе неговата идеја и порака. Повеќе...

Епископ Тихон Шевкунов: „НЕСВЕТИ, А СВЕТИ“

Несвети, а свети. Луѓе, кои навидум живееле во нашето секојдневие, се соочувале со проблемите со кои ние се судираме, боледувале од болести од кои ние боледуваме, често осудувани од околината, а сепак, не биле секојдневни. Луѓе, кои не се на иконите, но го предавале животот од иконите во сите нивни дела, зборови, мисли. Луѓе, за кои тишината прозборила дека се свети.  Повеќе...

ГОЛЕМАТА ТАЈНА НА ДИВЕЕВО - Кој ќе доживее, ќе види

Како дополнување на оваа тајна, еве што слушнав од устата на 84-годишната игуманија на манастирот Дивеево, Марија. Бев кај неа во почетокот на 1903 година веднаш по канонизирањето на преподобниот Серафим и заминувањето на царското семејство од Дивеево. Повеќе...

Арх. Калиник Мавролеон: Монологот БОЖЈИ

 

Те гледав кога се разбуди угрово. Чекав да ми кажеш два-три збора, да се заблагодариш за се што ти се случува, да побараш мое мислење за се што треба да правиш денес. Повеќе...

За Моето име

Поуки на грузискиот Старец Гаврил Ургебадзе за последните времиња

 

„Ѓаволот има 666 мрежи. Во времето на антихристот луѓето ќе очекуваат спасение од космосот. Тоа ќе биде и најголемата замка на ѓаволот: човештвот ќе бара помош од вонземјаните, не знаејќи дека тоа се, всушност. – демони.“ Повеќе...

Взбранной Воеводе победительная